Julian Sommer Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Håper på å få igjen 35.000 for den, siden jeg kunne få igjen over 40.000,- før fremdemper og fjærer måtte bli bytta. Og som dere ser i annonsen er det jo litt småfiks, men for all del. Er jo ikke noe som er noe jobb eller som koster noe. Men både jeg og kjøper vil spare penger på at jeg selger den slik den står, siden jeg måtte fått noen andre til å fikse den, og da hadde den jo steget i pris en del Takk, BMW525ix! Tviler ikke på at det er gull, selvom jeg aldri har kjørt det. Kun kjørt ix med automat, som mamma har noen "få" stykker av Dama skal kanskje kjøpe seg det og. Så siden jeg også alltid har hatt lyst på det, kans jeg jo like godt kjøpe meg en før vinteren jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Her kommer de siste bildene av bilen tatt i mitt eie. Den fikk idag nytt hjem hos Bilmekaniker ved Oslo som virket meget fornøyd. Og all stereoen stablet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Kommer til å kjøpe en 525ixat (4x4, automat, touring) av min mor (aka pitbullblondie her inne). Denne skal "selvsagt" bygges om til manuell. Noen her som vet hva som trengs? Har komplett delebil med manuelt gir, men hvor mye er ulikt? Mellomakslinger, difrensialer, osv. Hva må byttes over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 Er litt usikker siden dette er IX men vil tro mye av det er likt! Forskjellen er nokk girkasse og div. Men har du delebil burde jo dette gå greit! Må og huske og kjøpe eit lager inni svinghjulet da dette mangler på automat, eller eventuelt flytte over fra delebilen då Sender deg herved noen linker ifrå då eg bygde min om! Er til e36 men er mykje det samme opplegget! http://e36-tech.com/DIY/5speedswap.htm Angående og "lure" bilen til og starte http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 86&page=25 Her laska eg berre rett på koblingen med ein høgtaler kabel for og sjekke om det virket Denne her er til e34 og er masse hjelp i! http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm Håper dette kan hjelpe deg litt! Kan være du må laske eit rele bak fører sparkepanel for og få til cruise kontrollen vist du har dette. Står cc på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Tusen takk, John90! Da skal jeg studere litt fremover, hehe. Skal bestille ny klutsj, så kan like greit bestille nytt lager også Vet du navnet på dette lageret? Ellers står det sikkert i en av linkene jeg skal se gjennom nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 Det er nummer 5 på dette bildet vist du klarer og opne det? http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2P2Q1Z1S1Y Vist ikkje har lageret følgende varenummer på gs: 11211720310 Koster 191,26 kr Er nokk lurt og bytte clutch og thrustelager når du først har nede girkassa. Inspiser og svinghjulet når du monterer dette for sprekker og slitasje etter sluring. Vist svinghjulet er dårlig kan du risikere kort levetid på ny cluch Svinghjulet har ein tapp på baksiden slik at det kun passer 1 vei på. Blei litt mye info her... Men du får notere deg ned det du har bruk for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Tusen takk igjen John ja, både trøstelager, lamell og trykkplate blir bytta 1200,- for komplett kit (Sachs) på Koed. Skal se om de har lageret der også Edit: Og der var det bestilt Komplett Sachs klutsj, trøstelager og svinghjuls-lager. 1820,- inkl porto fra Koed Farlig morsomt å handle med slike priser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Automat er chill da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Men er det egentlig det gnilb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 diesel, automat og cruisecontroll er chill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 automat er chill ja men manuell er myyye gøyere! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Men er det egentlig det gnilb? Jeg syns det Kjørt det i 2 år nå Men jeg kjører som ei gammel bestemor når jeg først kjører manuell igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 når jeg kjører våres E39 autolat dør jeg av kjedsomhet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Kjekt med automat hvis du bare vil slå av hjernen litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Jeg kunne fint hatt en diesel-automat-cruisecontrol bil som sommerbil, men om vinteren blir det litt aktiv kjøring kan man vel si. Kommer nok til å fortsatt savne dette litt uansett: som var i fjor sommer med 525'n min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå