Julian Sommer Skrevet August 2, 2012 Forfatter Share Skrevet August 2, 2012 Blir evt å få tak i en "halv fanger" og bygge selv, hvis det blir ACS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 3, 2012 Forfatter Share Skrevet August 3, 2012 Gjort litt i dag og. Kappet fjærene for å finne ut hvilken høyde jeg vil/kan ha. Her er to runder borte. Skulle tatt en til. Og ja, leppene skal bort, men det skjer ikke før bilen er lavere. Har coilovers på hånda hvis jeg bare hadde hatt råd denne måneden.. Men, har ikke noe i mot å kjøre med fjærkapp så lenge, og det er jo akkurat like lovlig som coilovers.. Surt å bruke mange 1000-lapper på senk også er det like ulovlig som kapping! Syns nå jeg da. Ikke skal jeg kjøre på bane heller Uansett: Før Etter: EDIT; Hvorfor får alle bilder jeg har redigert i Lighthouse feil farger på bimmers?? Utrolig irriterende. Bilen ser jo nesten ut som en umoden tomat på det siste bildet, som er det eneste redigerte. På facebook og dataen har det riktige farger.. Helt vanlig JPEG-format som er lagret med Photoshop CS5.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Den kappinga kunne du holdt deg for god til, asså ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Gjort litt i dag og. Kappet fjærene for å finne ut hvilken høyde jeg vil/kan ha. Her er to runder borte. Skulle tatt en til. Og ja, leppene skal bort, men det skjer ikke før bilen er lavere. Har coilovers på hånda hvis jeg bare hadde hatt råd denne måneden.. Men, har ikke noe i mot å kjøre med fjærkapp så lenge, og det er jo akkurat like lovlig som coilovers.. Surt å bruke mange 1000-lapper på senk også er det like ulovlig som kapping! Syns nå jeg da. Ikke skal jeg kjøre på bane heller Uansett: Før [ Bilde ] Etter: [ Bilde ] [ Bilde ] EDIT; Hvorfor får alle bilder jeg har redigert i Lighthouse feil farger på bimmers?? Utrolig irriterende. Bilen ser jo nesten ut som en umoden tomat på det siste bildet, som er det eneste redigerte. På facebook og dataen har det riktige farger.. Helt vanlig JPEG-format som er lagret med Photoshop CS5.. Nå ser bilde ordentlig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Kappes det som kappes kan:-) Rart du ikke har sett meg i sommer, har kjørt en del den siste tiden. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 3, 2012 Forfatter Share Skrevet August 3, 2012 Klarer ikke helt å se problemet med kapping jeg Bilen blir lav og stiv, og det er det jeg vil Dessuten er det morsomt å kjøre med. Selvsagt bedrer å kjøre med coilovers, men finnes det i det hele tatt tuv-godkjente coilovers til e34? Ellers er det jo ikke noe vits å bruke penger på Da er det vel jeg som har tulla rundt hjemme for mye i det siste, Gunstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Problemet med kapping er at det gir livsfarlig kjøreferdigheter Finner det ikke igjen nå, men du skulle sett banekjøring av to identiske E36`er.. Begge to med samme høyde. En med senkefjærer og dempere som står i stil med høyde, og en med kappa fjærer på org dempere.. Sistnevnte hadde kjøreegenskaper som ikke lignet grisen, og var regelrett livsfarlig i bl.a unnamanøver og skarp sving. Det koster så forferdelig lite og kjøpe et senkesett i 2012, at kapping burde ikke vært et tema en gang. Har man ikke råd til å cashe ut noen lapper til senkesett, så sparer man heller litt ekstra en mnd. Det handler jo faktisk om sin egen sikkerthet, og gjerne andres også. Forsikringsselskap synes vel heller ikke mye om det, og i værste fall regress om du kommer i en ulykke og bilen ikke er i teknisk riktig stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 3, 2012 Forfatter Share Skrevet August 3, 2012 Hvordan gjorde du det med bildet, Mads?? Sant som du sier Jørgen. Men som sagt skal ikke jeg kjøre på bane, jeg skal kjøre i max 100kmt på e6, men aller mest i byen/landeveg hvor det går saaakte. Og bilen er vel ikke i noe mer "teknisk riktig stand" i følge forsikringsselskapet med coilovers til 15000,- hvis det ikke er papirer på dem, selvom det hadde vært de råeste som finnes til banebruk. Så dette er vel noe de fleste også med coilovers bør tenke over. Men siden det høres så flott ut med coilovers i alle mulige fancy farger så er det vel få private personer som synes dette er en uting, selvom bilene senkes langt mer enn det som er lovlig (og forsvarlig) og ikke alltid er godkjent/godkjennbare engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Tok bilde rett fra facebooken din, jeg! Utsende ble jo jævlig bra da, men er generelt mot kapping ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Jo kortere fjærene blir, jo mer av bilens tyngde blir overført til selve demperen. Jeg så en kar i Lom med en commodore med kappede senkefjærer, og der hoppet ene fjæren ut av skålen på fjærbeinet. Det vil være farlig i høyere fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 3, 2012 Forfatter Share Skrevet August 3, 2012 Vil jo heller kunne kjøpe utstyr til 10-15000,- jeg og, og få alt godkjent i vognkort og ha god samvittighet. Liker ikke å behandle bilen min som en Volvo 244 på et jorde med å kappe fjærene på den. Men jeg måtte få gjort noe, så den ser litt mer "hel" ut.. Felger, lakk, skjørt, lykter osv føles så bortkasta når det ser ut som bilen er jekka opp 30cm i front, mens det ser ut som ferie-senk bak. Men hvis jeg skal få på coilovers noen gang så må noen snart svare meg, går det an å få tak i godkjente coilovers til e34?? Har prøvd på 3 sider nå, men ingen som kommer med noe svar, og jeg finner ingen selv som får tak i til touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Du skulle bytta litt rekkefølge da vettu Senk først, så lakk, skjørt lykter osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Godkjent til touring http://www.streetdesign.no/?id=24124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet August 3, 2012 Forfatter Share Skrevet August 3, 2012 lakk, fangere, kanalskjørt og alt annet hadde jeg fra før, bortsett fra interiøret som jeg fikk for 1000,- Ellers hadde rekkefølgen blitt en annen, ja Se der ja, RSHeggem! Tusen takk! 15000,- ja.. Jaja må nå bare ha det etterhvert, med mindre jeg får tak i brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Om du leser hele annonsen, så ser du at 6100,- returneres straks det gamle fjærbeinet Er returnert til de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå