Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 4 felger(saab) som har stått på SAAB og 4 som passer E36 (zender)

Har prøvd å google litt rundt for å lære meg det viktige å huske når man kjøper/selger felg osv, men klarer ikke helt å forstå hva nummeren er, derfor spør jeg her i håp om at dere kan forklare :lol:

Vil gjerne vite hva som er viktig å vite om felgene for at man kan finne ut om de passer, og gjerne hvilken biler disse 2 felgtypene passer (evt en side som viser?)

Saab felgene: 120x5 boltsirkel, 6.5cm bredt "hull" i midten.

På innsiden av felgen står det:

RD 140IS49 0543023

61/2Jx16H2

Zender felgene: 120x5 boltsirkel, 7cm bredt "Hull" i midten.

71/2Jx17H2

Skrevet
Har 4 felger(saab) som har stått på SAAB og 4 som passer E36 (zender)

Har prøvd å google litt rundt for å lære meg det viktige å huske når man kjøper/selger felg osv, men klarer ikke helt å forstå hva nummeren er, derfor spør jeg her i håp om at dere kan forklare :lol:

Vil gjerne vite hva som er viktig å vite om felgene for at man kan finne ut om de passer, og gjerne hvilken biler disse 2 felgtypene passer (evt en side som viser?)

Saab felgene: 120x5 boltsirkel, 6.5cm bredt "hull" i midten.

RD 140IS49 0543023

61/2Jx16H2

Zender felgene: 120x5 boltsirkel, 7cm bredt "Hull" i midten.

71/2Jx17H2

61/2J som du har skreve betyr 6 ½" breidda på felgen i tommer

16- er størrelsen 16" i tommer.

ET / inpress / offset, er kjekt å veta. Inpresset pleier å stå på innsida av felgen. F.eks ET 36. Inpresset viser kor langt ut annlegsflata er fra midten av felgen. Dess mindre inpress dess meir stikk felgane ut. Normalt for små felger som detta er vel rundt ET30 til ET40.

ET blir målt i millimeter.

Skrevet

På SAAB-felgene står det IS49 som er innpresset, og på Zenderene står det 035 som jeg tolker som ET35 som er typisk BMW 3serie-innpress.

Skrevet
På SAAB-felgene står det IS49 som er innpresset, og på Zenderene står det 035 som jeg tolker som ET35 som er typisk BMW 3serie-innpress.

No ble jeg glad i deg! [-o<

Tusen takk!

Zenderene passet til E36 ja :)

Takker for innpress :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...