Gå til innhold

BMW E87 bytte ut Business cd spiller??

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en Pioneer DEH-6400BT som jeg har planer om å montere i min 1 serie E87 2006 modell.

Har fått ut original spilleren og har de adapterne jeg trenger for å få kontaktene til å passe, men har fortsatt ett par problemer..

Kobler jeg bare rød til rød og gul til gul utifra den nye spilleren så skjer det ingen ting. Har målt med multimeter og den gule ledningene som kommer fra orginal ledningsnettet er det strøm på hele tiden..

Men jeg har jo både gul og rød ut fra baksiden av Pioneer spilleren og det ene er vel tenningsstrøm og det andre er memory strøm?

Så den som er 12v hele tiden er vel memory strøm slik at den ikke glemmer instillinger og sånt, men har lest på diverse steder at jeg må strekke en ledning fra den røde ledningen til tennings ledning i skringsboksen slik at spilleren skrur seg av og på med tenningen.

Setter jeg rød og gul sammen så fungerer den jo men da står den jo på hele tiden selv om tenningen er av.

Fant dette bildet over sikringsboksen som er lik min..

29600d1295739892-2006-330i-fuse-diagram-fuse-box-diagram-1.jpg

Hva er tenningssikringen i sikringsboksen min da?? klarer ikke finne den jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en rød kabel fra det orginale ledningsnettet bak spilleren som har kl 15. (tenning).

Hvis ikke så er det en eller annen bak der som har det. Det finner du fort ut med voltmeteret.

Det er ingen rød ledning i original ledningsnettet som har 12v+ switched..

Det er 3 ledninger som har strøm..

Det er en rød/grønn som har 12v+ permanent

En grå aktig tynn ledning som er til ilumination som er 0,07v

og så er det en grønn som er 4,6volt som jeg ikke aner hva gjør..

Men jeg har ingen ledning som er 12v switched (tenning)..

Så den røde ledningene som kommer fra pioneer spilleren går bare til et tomt gull i orginal kontakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei fått målt og sjekka litt i dag...

Og bilen min skrur ikke av strømmen når jeg låser den..

Det er 2 ledninger ut ifra Pioneer spilleren som jeg trenger for at den skal starte..

GUL 12v permanent +

Den gule går riktig og er koblet sammen med den rød/grønne ledningen som vist på bildet under som er 12v+ hele tiden.

og så trenger jeg

RØD 12v switched +

Det er ingen 12v switched + i original kontakten.. så derfor må jeg koble denne et annet sted, men hvor???

Hvis jeg kobler denne også inn på 12v permanent så står den jo på hele tiden og det er feil..

Så jeg trenger altså et sted å koble denne så den får strøm når tenningen er på og ikke noe strøm når tenningen er av.

Noen som veit hvor jeg finner 12v switched + ???

kyo2etrop5jpw895e82o.jpg

2tk82gmo1d27n62y7w1j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt om den kutter strømmen etter ca 20 min? Det gjør bilen min, 116i, for å spare på strømmen. Da senker bilen volten til under 12, dermed vil det ikke være nok til at memory'n på spilleren funker. Jeg la opp en ekstra konstantstrømkabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt om den kutter strømmen etter ca 20 min? Det gjør bilen min, 116i, for å spare på strømmen. Da senker bilen volten til under 12, dermed vil det ikke være nok til at memory'n på spilleren funker. Jeg la opp en ekstra konstantstrømkabel

Haha hadde akkurat tenkt å skrive et innlegg om akkurat det...

Ja den skrur seg av etterhvert..! :)

Så nå har jeg bytta slik at 12v switched går på den ledningen fra orignal ledningsnettet og så tar jeg 12v konstant fra sikringsboksen :)

Men hvordan la du opp konstantstrømkabelen? Hvor tok du den fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=177898

Link til litt om hvordan jeg koblet mitt anlegg..

Jeg trakk bare en ledning fra batteriet og til + polen inn i den nye kontakten mellom spilleren og bilen, dette gjorde så jeg fikk konstant inn på spilleren (da blinker det rød lys i spilleren når motoren er skrudd av).

Har du rattkontroll til org spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så du strakk en ledning helt fra batteriet baki?

Fins ikke konstantstrøm i sikringsboksen som ikke skrus av da?

Må vel finnes en lettere løsning enn å trekke ledning så langt.. :)

Har ikke rattkontroll nei, men skal montere nytt sportsratt nå og den har rattkontroll, men den får jeg vel kanskje ikke til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rattkontroll nei, men skal montere nytt sportsratt nå og den har rattkontroll, men den får jeg vel kanskje ikke til å fungere?

Det finnes helt sikkert noe konstantstrøm ellers i bilen, men jeg la den opp sammen med signalkablene til forsterkeren, enkelt og greit egentlig!

Skal du ha rattkontroll som fungerer må du kjøpe en boks som skal kobles inn i spilleren og inn på kablene til bilen, og du trenger en CANbusboks i tillegg.. Kan linke deg de produktene jeg har, mener den rattkontrollen skal fungere på din spiller også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt sikkert noe konstantstrøm ellers i bilen, men jeg la den opp sammen med signalkablene til forsterkeren, enkelt og greit egentlig!

Skal du ha rattkontroll som fungerer må du kjøpe en boks som skal kobles inn i spilleren og inn på kablene til bilen, og du trenger en CANbusboks i tillegg.. Kan linke deg de produktene jeg har, mener den rattkontrollen skal fungere på din spiller også

Tar gjerne imot link til de ja! :)

Men er det ikke sånn at strøm og signal ikke skal på samme side da, for da får man støy?

Eller har en så liten ledning ikke noe å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det er denne rattkontrollen jeg har. Jeg mener også at jeg måtte koble til en CANbus boks inn på den rattkontrollen, men husker ikke helt hva jeg gjorde, for prøvde ut så mye forskjellig og fikk noen feil ISO-kontakter og sånn første gang

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4782&katid=280&id=

Det er såpass lite strøm så går gjennom konstanten, så hos meg er det ikke noe problem med støy hvrtfall. Hadde blitt mer støy om signal og forsterkerstrøm lå sammen..

Det er en drittjobb å legge inn alt dette, siden der er så sinnsykt dårlig plass, og i tillegg på spilleren min har jeg ekstremt mange tilkoblingskabler, så blir helt fullt bak spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut hanskerommet så kommer du til hele sikringsholderen under den kommer det en kabel som du kan ta strøm fra. Husker ikke hvilken farge den har, men er ganske kraftig. Så det er bare å måle seg frem. Slipper du legge kabel helt til batteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...