Gå til innhold

E39 M52TÜB25 med fuskeproblem. P0340. Kamsensor innsug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan bare skyte inn at jeg hadde liknende prob på en m52tub20 og da var det kamsensor innsug som var defekt..

i tillegg vil jeg påstå at det ikke koster skjorta for en ordentlig diagnosetest med en gang så kan du spare mye tid og korte inn problemet vesentlig..

jeg betalte vel 1100 ca og da inkludert test/feilkodesletting etter byttet(som jeg gjorde selv)..

Skrevet
kan bare skyte inn at jeg hadde liknende prob på en m52tub20 og da var det kamsensor innsug som var defekt..

i tillegg vil jeg påstå at det ikke koster skjorta for en ordentlig diagnosetest med en gang så kan du spare mye tid og korte inn problemet vesentlig..

jeg betalte vel 1100 ca og da inkludert test/feilkodesletting etter byttet(som jeg gjorde selv)..

Takker for svar gullsakar :) Det er bare det at jeg nettopp har vært på diagnose med bilen, det er ca 3 uker siden. Feilmeldingen har ligget der tidligere, men etter en større jobb med skifte av ABS-modul slettet verkstedet hele feilkodeminnet og ved den siste diagnosen (da jeg begynte å mistenke at noe var galt) dukket ikke feilkoden opp. Så jeg har ikke så veldig lyst til å spandere en ny diagnose nå, synes 2,2K er mye å betale. Bestilte original BMW kamsensor gjennom en onkel i Latvia, fikk den for 850,- inkl. frakt. Ikke ille det, byttet gjør jeg selv jeg også. Ser ut som en grei jobb. Noen som har stalltips angående el.pluggen under innsugsmanifolden? Har vært og inspisert i motorrommet og det ser rimelig knotete ut å komme til under der...

Skrevet

jeg skjønner hvilken kobling du tenker på men tør ikke komme med no veldig tips da jeg bare har gjort det på en e46.. da blir det straks bedre plass bare ved å fjerne luftfilterboks og servobeholder.. på e39 kan jeg ikke motorrommet.. :|

Skrevet

Det er jo nr. 18 på bildet jeg skal skifte. Og den pluggen i enden på ledningen ligger rett under innsugsmanifolden. Ser at jeg må ta av oljefilterlokket, veivhusventilasjonsslangen og vanos-solenoiden, men allikevel ser jeg for meg at det kan bli litt knot med å få dit pluggen.. Noen tips?

kxnb28314qgspplxkn13.gif

Skrevet

Ja det er trangt å kronglete nedi der.. Eneste tipset mitt må være å koble el stikket først så du slipper å risikere å rive i ledningen etter sensoren er festet..

Gudd løkk..

Skrevet
Ja det er trangt å kronglete nedi der.. Eneste tipset mitt må være å koble el stikket først så du slipper å risikere å rive i ledningen etter sensoren er festet..

Gudd løkk..

Godt tips, takk :)

Sensoren ble sendt fra Latvia for noen timer siden, så den burde dukke opp til fredag. Skiftes i helga :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Merker fortsatt et lite snev av "forsinkelse" ved pådrag når jeg kjører den på bensin... Får heller ikke slettet feilkoden, men bruker en billigleser fra Biltema koblet til OBDII-kontakten inne i bilen.. Kanskje den ikke kan slette feilmeldinger i min ECU?

Noen som vet noe om lagging? Har lest litt om TPS og veivsensor, men kan noen av disse være problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...