Bellen Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Nå begynder sommaren å nærme seg med stormskritt, og mange har nå begynt å ta den store vårrengjøringen av bilen sin. Men kva skal man gjøre? Her kan dere diskutere alt innen vasking, rubbing, polering og waxing av bilen både innvendig og utvendig. Kom gjerne med forslag til anbefalte produkter for å gjøre jobben så enkel og effektivt som mulig. Eg har nå tatt fatt på voksing av min sorte E46, men eg har utrulig mykje steinsprut på panseret. Dette medfører at det legger seg voks i hakkene der det er steinsprut, og panseret er derfor nå fult i små kvite prikker. Er det nokon mulighet til å få dette til å sjå noe lunde bra ut, uten å måtte lakkere opp igjen fronten og panseret på bilen?
OrjanBmw Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Tror nok detailers club er hvor du bør spørre de er syke på de tingebe
Bellen Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Er det virkelig ingen her på forumet som vil dele sine erfaringer?
Odd-M Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Kunne skrevet opp og ned i ti lange og breie, men det enkleste er å henvise til Detailersclub, http://www.dcn.no. Det gjelder alle som har litt ambisjoner ut over "poleringsvoks" og "poleringsvask" på bensinstasjon. PS: om du bruker en skikkelig voks på rette måten så skal du ikke bli så plaget med at steinsprangene fylles. Så inn på www.dcn.no og les litt nå. Du fikk med deg det, ikke sant? www.dcn.no (En god ting kan ikke gjentas for ofte)
OrjanBmw Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 grunnen til at jeg hensiver til detailers club er fordi at vi her på bimmers vil nok aldri kunne gi den ekspertisen og erfaringen fra så mange produkter. DCN gutta lever for disse greiene, så likegodt å henvise deg der fordi du vil få mye bedre hjelp
*MrB* Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Faren med å lese på dcn, er at man kan bli sugd inn i noe voldsomme greier. Disse folkene er i overkant spesielt interessert, og bruker en liten formue på bilpleie. Det er mulig å plassere seg et sted mellom disse og tvist/voks fra Biltema. Jeg Pleier å bruke Meguiars Clay, etterfulgt av Meguiars 3 stegs polering. Bruker pads og mikrofiber. Resultatet blir alltid veldig bra. Ingen swirls. Eneste jeg kunne tenkt meg var bedre holdbarhet. Totalt sett holder det i massevis for oss vanlige dødelige. Man klarer seg fint uten maskin. Men for all del. Det står mye nyttiig for oss amatører på dcn også. Det kan være verdt å lese litt der inne.
Mikael-B Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Det er veeeldig mye nyttig på Detailersclub som gjør at du kan bruke mindre penger enn om du kjøper de "vanlige" Meguiars og Turtle wax produktene fra Bilxtra og slikt. Les deg opp litt, du finner mange nyttige tips og triks der.
joachim sørlie Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 kan jo bare kjapt linke til tråden som ble lagd etter vi shina Alpina`n litt http://www.detailersclub.no/forum/topic ... lpina-b10/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå