JIMVP Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 noen som har prøvd dette? fungerer det? noen som sier det ikke blir å funger fordi at det ikke er gasspjeld på dem.. stemmer det?
Julian Sommer Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Jeg lurer også på dette Har hørt at man mister effekt av det, men kan det ikke være greit hvis man chipper, pga høyere ladetrykk?
Morty999 Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 nei, nei og atter nei. dump på dieselbil er jo på INGEN måte hjelsomt eller noe. ikke funker det heller på diesel ikke har vakum i innsuget.
Julian Sommer Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Ingen annen måte å få mer lyd ut av turboen på, da? Har jo hørt diesel-biler hvor det høres ut som det sitter dump. Noen høres ut som resirk, andre som helt vanlig dump.
Kvasi Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Nyere diesler med gass-spjeld funker det å sette dump på, men om det er det på tdsen aner jeg ikke.
JIMVP Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 en kompis av med hadde en audi som han bare monterte kn filter på og fikk lyd av vastigaten. men det ble det ikke av tds`n.
Julian Sommer Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 en kompis av med hadde en audi som han bare monterte kn filter på og fikk lyd av vastigaten. men det ble det ikke av tds`n. Dette hørte jeg på en Mercedes i går også. Fikk lyst på det samme. Ingen mulighet for å få noe lignende på TDS?
JIMVP Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 en kompis av med hadde en audi som han bare monterte kn filter på og fikk lyd av vastigaten. men det ble det ikke av tds`n. Dette hørte jeg på en Mercedes i går også. Fikk lyst på det samme. Ingen mulighet for å få noe lignende på TDS? +1:)
BMWE39turbo Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Downpipe uten katalysator og fjern lyddemper med strake rør, så trur eg turbo lyden kommer en del fram, kanskje ikkje direkte dumpventillyd men turbolyd
tommyheimberg Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Gå på prosjekter, ligger ein 525 tds som ska bli banebil, der ligger det en test film, men han har litt større turbo da Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
JIMVP Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 Gå på prosjekter, ligger ein 525 tds som ska bli banebil, der ligger det en test film, men han har litt større turbo daSent from my HTC Desire using Tapatalk 2
TM custom Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Turbo diesel biler har alltid gasspjeldet litt åpent så man får ikke vakum i innsuget når man slipper gassen som på en bensin bil med turbo. Og siden en dump ventil åpnes av vakumet i innsuget så funker det veldig dårlig på en diesel bil
jsjsev Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Er fullt mulig hvis du bruker en solonoid ventil som styres når du ikke gir gass. Funksjonen til dump ventil er for sleppe opp trykket som slår tilbake mot truboen når slepper gassen, altså for å ungå at turbinen skal miste farten av tilbake slaget. Har du stor liten turbo og ikke mye trykk, så er hensikten veeeldig liten annet en lyden. Korrekt meg hvis jeg tar feil
Julian Sommer Skrevet Mai 16, 2012 Skrevet Mai 16, 2012 Eksosanlegget mitt løsnet her om dagen, så jeg har fått eksoslekkasje i flexirøret ved downpipe. Er det her katalysator sitter, eller i den mini lydpotta lenger bak? Ble i hvertfall skikkelig susing fra turboen, i tillegg til en "woo-ho-ho"-lyd (uttales i falsett ) når jeg slipper gassen brått med fullt ladetrykk Ville denne lyden blitt kraftigere hvis jeg fjerner katalysator (hvor sitter denne?) og lydpotter?
Morty999 Skrevet Mai 16, 2012 Skrevet Mai 16, 2012 Er fullt mulig hvis du bruker en solonoid ventil som styres når du ikke gir gass.Funksjonen til dump ventil er for sleppe opp trykket som slår tilbake mot truboen når slepper gassen, altså for å ungå at turbinen skal miste farten av tilbake slaget. Har du stor liten turbo og ikke mye trykk, så er hensikten veeeldig liten annet en lyden. Korrekt meg hvis jeg tar feil det er greit att det skal slippe ut når du slipper gassen. men på en diesel så er det faktisk ikke noe som sperrer /stenges når du slipper gassen, så den tar ingen skade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå