Gå til innhold

Hvordan koble ryggekamera til Dynavin?


Anbefalte innlegg

Okei, takk! Har koblet den svarte 12volt kabelen til ryggelyset bak ved pæra. Må jeg koble de to røde ledningene til noe spesielt? Regner med det er støm som henger på video ledningen? Men skjønner ikke hva de skal kobles til . . . Her et bilde! Takker for svar

4lut3n72zbis403dswkr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er rød og er montert på kamerakabelen er jeg rimelig sikker på at det er for å gi strøm til kameraet.

Kommer vel en rød ledning fra kameraet også? Denne skal ha 12 volt.

Det er nok enklest å hente 12 volt fra skiltlyset ditt, så slipper du å bruke den røde kabelen i kamerakabelen i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm! Det er to ledninger som kommer fra kameraet. Og det er en gul og en rød. På en gule ledningen er det video kabel + den strøm kabelen som jeg viste før. Disse har jeg strekt frem til spilleren. På den røde kommer det en rød og en svart kabel som jeg har koblet på ryggelyset. Men jeg får fortsatt ikke noe bilde når jeg kobler video kabelen på back-video på spilleren. . . .

qwxqrw3s6s1v6ja3cg2e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bildet har du koblet deg inn på tv-inngangen. Fikk du bilde der?

Du skriver at du har koblet sort og rød på skiltlyset. Har du rød på + og sort på -/jord?

Og du har satt på lyset? :P

Jeg er forresten litt i stuss hva den røde ledningen egentlig gjør på videokabelen din.

Kabelen er såpass tynn at det kan virke som om at den røde ikke går gjennom hele kabelen...

Har du et multimeter liggende, så du kan sjekke om den røde ledningen har kontakt med skjerm eller senter på kabelen?

Skulle endelig ha hjulpet med å finne skjema på kameraet, men sitter på en svært treg linje med flere brukere på:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe bilde når jeg koblet meg tv inngangen. . . Koblet det slik som på dette bilde :

Har dessverre ikke multimeter liggende! Men skal dra å kjøpe i morra slik at jeg får montert spilleren igjen. Er irriterende når jeg aldri får det til å fungere! :P Har du noe anelse på hvor feilen kan ligge rekorden? Takk for hjelpsomheten! :)

i6zbutg2vcluiesj3p18.jpg

yyjzi8s0ree9sg814dxt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for så vidt riktig ut dette, men sjekk om du har spenning på den blå-gule ledningen.

Skulle kjøpe slikt kamera jeg også, men det passer desverre ikke på touring:(

Du får måle om du har spenning inn til kameraet.

Hvis du har det og likevel ikke får bilde kan du hente en dvd-spiller eller noe lignende fra stua og koble denne til spilleren din for å se om du da får bilde. Sjekk også at du får bilde gjennom kabelen som ligger gjennom bilen.

Jeg er uten nett resten av døgnet, så kan ikke hjelpe mer på en stund, men lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er spenning så lenge som ryggelyset lyser når jeg setter den i revers. Ja, det er veldig greit med rygge kamera, ihvertfall når man har sotet vinduene. Men det er sykt irriterende når jeg ikke får opp noe bilde . . . Er det noen innstillinger på spilleren jeg må endre ang rygge kameraet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd med dvd spiller, koblet den til vanlig strøm kontakt. og video kabel fra dvd spiller til spilleren i bilen. Men får fortsatt ikke noe bilde. . Er det noen innstillinger på spilleren jeg må endre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har en inngang på spillern som tar imot remoten (den røde sammen med rca-video) og aktiverer ryggekameraet? gjorde det på bilen til en kompis, og det var veldig lett..

kameraet bør forresten få konstant strøm, altså ikke på ryggekameraet, det er her remote'n kommer inn, at det ikke tapper strøm før den får beskjed om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde pluggen er spenning til kameraet, den skal ha spenning når du vil at kameraet skal virke. Den svarte og røde ledningen (på den lille kabelen på bildet) skal da til henholdsvis jord og +12V, feks ryggelyset. Eller til spilleren (da bruker du den røde remoten som er sammen med videokabelen), men jeg vet ikke om Dynavin har utgang for å slå på kameraet...

Den svarte og røde ledningen på kabelen som er fast i ryggekameraet/skiltlyset er til selve skiltlyset, de skal til jord og til den eksisterende ledningen som kom ut til skiltlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Men da er det vell riktig å koble den svarte å røde på ryggelyset? Sånn som på bilde? Har du noe bilde av hvordan den kabelen ser ut på spilleren som jeg skal koble den røde fra videokabelen på? Men det er jo en rød ledning på hver ende av video kabelen, skal begge ende kobles til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på manualen til spilleren og på kameraet, manualen til kameraet står det ikke noe om den røde ledningen på video kabelen. Og på manualen til spilleren står det ikke noe om hvor jeg kan koble ryggekamera. . . Men her er et bilde av bruksanvisningen av kameraet.

bfiq83kgntypvaucy2vu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...