Mantis Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Da har jeg fått lånedokumentene og tenkte at "nå skal det bli ny bil!" Så står det med liten skrift "Forsikringstaker må være den samme som kredittkunde" Med andre ord er dette her et håpløst prosjekt. Avdrag i måneden for en 320CI 2004 modell over 6 år: 2.300,- i måneden med en del egeandel på bilen. Forsikring: IF er rimligste jeg har funnet... og de skal ha over 2.000,- kr i måneden. Totalsum for avdrag og forsikring i måneden 4.500,- kr. Så kommer drivstoff og slike ting oppå der igjen. Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Høres rart ut, så lenge du er deleier skal denne kunne splittes. Ring dem å hør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Er egentlig forundret hvor krevende prosess dette faktisk er når det er en privatperson man kjøper bilen fra. Jeg skjønner nå godt hvorfor folk eventuelt handler bil fra forhandler, for dette papirmøllet her er jeg ikke videre særlig begeistret over for å være helt ærlig. Saken kommer inn når AS Financiering krever følgende for at kjøpesummen skal utbetales til selger: Tilbudsbrev: Hva som mener her vet jeg faktisk ikke, men det får jeg lese meg opp til. Gjeldsbrev del 1 side 1 og 2: Den er grei og bare signere. Salgspant: Også bare signering fra meg Vognkort: Her må eieren som nå eier bilen på trafikkstasjonen og overlevere den i mitt navn slik jeg forstår det. Så må jeg få denne sendt per fax eller mail, for så å sende den til banken. Kjøpekontrakt: Denne må jo selger nå sende til meg per mail eller fax, før jeg også signerer og sender til banken. Så kommer den... Forsikringsattest: "Kopi av attest hvor det fremgår at det er tegnet kasko og 3. mannsinteresse (??) til AS Financiering. Forsikringstaker og kredittkunde må være samme person (kan sendes pr. fax eller mail)" Mao. må jeg må tegne forsikring i mitt navn. Også må jeg sende kopi av legitimasjon. Her må jeg på politistasjonen eller andre som godkjenner og skriver under for orginal kopi. I tillegg må jeg ha minst 2 vitner som vitner på at jeg har skrevet under dokumentene og disse må fylle ut fult personnummer og styr. Blir seriøst gal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Bare å bite i eplet eller kjøpe en bil kontant. Har handlet to biler med lån selv, men begge med forhandlerbsom ordner alt Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Ser ikke ut til at jeg har andre valg enn å bite i det sure eple og betale 1.700,- kr måneden for å få den forsikret i mitt navn. Står forøvrig at det er brudd på avtalen dersom jeg bytter forsikring i et annet navn sålenge lånet ikke er nedbetalt. Gjensidige er visst billigst. 1.700 var faktisk litt overraskende, selv om det i seg selv er ganske dyrt for en bilforsikring. Skal høre litt med folk jeg er bekjent av som jobber med forsikring også. Har en søster i gjensidige, men det kjipe er at det ikke er lov Å selge til familie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå