D.Toft Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 som topic. har montret på JOM coilovers på min e39 nå, for å finne ut at høyden er lik, har jeg telt gjenger og brukt skyvelær for å måle avstand fra siste gjenge og opp under justeringsmutteren. MEN, slepper bilen nedpå, kjører litt frem og tilbake, måler avstand fra senter felg og opp til hjulbuen, så er det forskjell på 7mm fra H.side til V.side. KAN det være underlaget eller er det dårlig maskinert coilover? skal så sies at avstand fra topp av framnavet til justeringsmutter er lik på begge sider og. trodde først det var topplagrene som var deffekte, så myttet dem på begge sider sammen med nye skiver og alt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanqua Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Har ikke noe erfaring med JOM, men hadde samma greia med mine vmaxx coilovers... og hørt flere folk prate om det samme. Jeg tror det bare kommer av at de siger litt, sikkert ikke dette problemet på dyre kit Juster så det blir samme avstand fra nav til skjermbue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 hmm, nei, vil ikke justere slik at avstand er lik, da er det anderledes spenn i fjøren, og bilen blir da stivere der det er mest spenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanqua Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Ja det er sant, men når det er snakk om noen få mm... vil nok ikke merke forskjell på stivheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 hmm, nei, vil ikke justere slik at avstand er lik, da er det anderledes spenn i fjøren, og bilen blir da stivere der det er mest spenn. Forspennet har ingenting å si. Fjæra blir ikke mer komprimert når man får hjulene på bakken. Husk at på banebiler justerer de høyden på coiloverene individuelt for å forskyve vekten. (corner weighting) http://grassrootsmotorsports.com/articl ... r-weights/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 ok. men hva er riktig da? i mitt hode er det mest riktig å justere med lik avstand fra nav til oppunder mutteren, og ikke senter felg til hjulbue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 jekk opp nesa ved å bruke en jekk midt på travers, mål forskjell bak, juster. jekk opp bak midt på bilen, mål foran, juster. da får du hvertfall jevn høyde høyre/venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 takk. får prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulvan Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Halla mulig dette hjelper deg litt, har samme greia med bilen min. det er ikke coilover kite ditt,det er bilen. jeg kjøpte i fjord sommer ett KW V2 coilover til E30 caben min,å gjorde som deg,målte fra bånn på fjørbein til under mutter, alle mål var perfekte forran å bak men det var noe som ikke stemte bak,men jeg tenkte det at deg siger vell på plass etter litt kjøring. så jeg tok en 4 hjuls kontroll å bestillte time på BT,når jeg kom dit så tok han karen å målte senter felg til hjulbue å ser på meg å sier her er der jo 1cm forskjell fra venstre å høyre. da sier jeg at han kan bare se på justerings mutterene at dem står jo helt likt. det han forteller da er at det er bilen som har vridd seg å at det ikke er unormal med eldre biler. å bilen blei gokjennt å KW sette står nå i vognkort. MVH Ronny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 er det jeg er redd for selv men men, tenker jeg lar den være slik den er nå, likt mål opp til mutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 er jo totalt uinteressant hvor muttern står på gjengene, det som er interessant er marktrykk pr hjul.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 ser den, men nå har ikke jeg økonomi til å invistere i hjørnevekter, eller vet om noen som har, dette hadde vært det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 juster høyre/venstre sånn som jeg skreiv over, så får du så nært som du kan uten vekter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå