Kai-P. Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Jeg er i ferd med å bygge et anlegg i min E39 for å få litt mer fart i lyden. Er i utgangspunktet ute etter ren og fyldig lyd. Har jeg valgt de rette komponentene for dette? Frontsett: Alpine SPR-50 Forsterker: Alpine MRP-F600 Spesifikasjoner: 4x100W i 4 Ohm. Monoblokk: Alpine MRP-M500 Spesifikasjoner: 1x500W i 2 Ohm. Sub: Alpine SWR 1022D. Spesifikasjoner: 500W RMS i 2 Ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Alpine er helt greit, men skal du bare ha en sub?? Du kunne med fordel gått opp et hakk på monoforsterkeren da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 kjøp største monoblokken til alpine, så bytter du ut sippen til pioneer, og kjører 60liters kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Helt kurrant oppsett detta. Ville aldri byttet det ut med noe fra Pioneer hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Gode komponenter, men ville latt suben fått litt mer futt. Kjørte selv med 1 stk. Alpine Type X 10er i min E46. Funket meget bra. Men den fikk sin effekt fra en PDX1.1000 Ville heller aldri bytta ut en Alpine med Pioneer. Det er å nedgradere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Da får jeg vurdere å kjøpe meg ei større monoblokk etterhvert. Suben sitter i ei lita, lukket Dynabel-kasse. Har skipose-hull i baksetet. Vil det ha noe å si i hvilken retning suben står? Vanligvis pleier jeg å ha basselementet pekende bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Det beste er vel å lage det sånn som StigJ. Eg rekner med at han har det tett imellom kasse og bagasjerom. Da går all trøkket av suben inn i kupéen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Stemmer. Bygget en ramme rundt elementet og skrudde den til en 19mm MDFplate som var skrudd fast i veggen bak seteryggen. Så det ble tett ja. kjørte selv lukka kasse. på ca. 25 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Pioneer blir som de over sier en nedgradering, så gå for den suben du har valgt. Gå helst for en større monblokk, fjern skiposen din og ha elementet pekende inn gjennom hullet der, slik som StigJ, og få det tett rundt så all lyd kommer inn i kupeen. Alt dette er nevnt over, så se på dette som en bekreftelse på de punktene jeg nevner Hadde du i tillegg valgt et Infinity frontsett med 2ohms impedans, hadde du også fått dratt ut mere strøm av 4-kanaleren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Er brokobling et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Kan ikke brokople en monoblokk. Du ha jo bare en utgang uansett. Men hvis du mener 4 kanaleren så kan du det ja. Jeg kjørte en stund med den største 4 kanaler Alpine V12 forsterkeren kun på frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Det er jeg klar over - mente firekanaleren. Da er det bare å sette i gang med installeringen. Takk for hjelpen, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Brokobling er ikke noe problem så lenge du har 4ohms frontsett Stå på, send gjerne PM om du skulle lure på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 Kjempemessig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Et siste spørsmål før jeg bestiller frontsett: Valget står nå mellom Alpine sitt Type R- eller Focal sitt 130A1-sett. Begge ligger i samme prissjikte. Hvilket av disse ville dere gått for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå