TOYW Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Hei har en e46 som det er vått gulvteppe på, for en mnd siden så tok jeg dette opp og fant litt overflate rust, tok dette vekk og kjørte på med tektyl, har jekket opp og sjekket men finner ikke noe hull eller no. Noen forslag?
terminator Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 ved vått gulv, er det som regel front-rutepakningen som lekker.
Rsol Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 sjekk plasten på innsiden av dørtrekket, løsner i bunn også renner det inn vann
TOYW Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Hvilken plast? Eller mener du lydisoleringen inne i døren?
TOYW Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Takluke på den ja, men er på passasjer siden og litt bak passasjeren også
Glennski Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Lukter det noe av væsken? Det kan være lekasje i varmeregisteret f.eks. Er det rent vann er det som regel lekasje i dørpakning
StigJ Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Garantert fuktsperra i døra som har løsna. Dette sjekker du enkelt. Etter en god regnskur eller du har vaske bilen så titter du oppunder dørene og ser om det er fukt som kommer ut mellom dør og dørpanel.
StigJ Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Ja da ser du det med en gang. Men hvis du ikke vet hvilken dør det kommer fra så er det jo mye enklere å titte oppunder døra å se før du begynner å demontere. Jeg hadde kjempeproblemer med dette i gamle E46en min. I 3 av 4 dører hadde fuktsperra løsna.
TOYW Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Skrevet Mai 19, 2012 Da skal jeg sjekket dette. Veldig rart det skal bli vått på gulvteppe, ganske irriterende, må opp må gulvteppe og tørke dette for at det ikke skal råtne.
StigJ Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Hvis det kommer fra dørene så renner det inn mellom dørpakning og den svarte lista. Ja er nok best å få ut teppet. Litt jobb men det skal gå greit. Ut med seter midtkonsoll og dørlister. Teppet er delt i to under framsetene.
gullsakar Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 jeg har hatt dette problemet på ALLE dørene på min e46.. hvis du tar av dørpanel sjekk også at alle pakningene på pluggene er intakt.. her ser du åssen det var på min rundt pluggen.. den på bildet er ny da.. og her ser du selve lekkasjen 'in action' under ei heftig regnskur.. jeg har igrunn vanskelig for å tro at alt dette vannet kommer av løsnet fuktsperre men fant ingen andre feil på døra...
gullsakar Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 stod ca 12 kroner hos gs.. men mener jeg ga rundt 5 kr hos bmw forhandler men husker ikke helt.. det er også to forskjellige typer.. grå og hvit.. er forskjell i lengden på de.. det jeg ville gjort selv om det er litt jobb er å skru av alle panelene å telle over.. hvis ikke du har åpnet de før kan det jo være fuktsperren er helt fucka fra tidligere eiere og da må du jo bestille de også.. det var tilfellet på min bil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå