Gå til innhold

Rust på nedkant av dører. (E46)

laffe
 Share

Anbefalte innlegg

Har oppdaget litt rust på innsiden dørene på min 01 318i. Litt surt egentlig da jeg tror alle dørene var lakkert opp et par mnd før jeg kjøpte bilen. Trodde dermed det var en stund til rusten skulle dukke opp. Mulig dette er noe jeg kan ta med firmaet som lakkerte dørene da det kun er 1,5 år siden dette ble gjort. Men det verkstedet er 40 mil unna meg så tror det blir mere arbeid enn å kanskje se på det selv.

Ingen av rusten har nådd utsiden av bilen og dermed ser jeg for meg at man kan gjøre litt selv uten at man trenger å være lakkerer. Hva er det beste fremgangsmåten? Pusse ned og ha på et eller annet lurium eller?

Har lagt ved et bilde for å illustrere.

gvodla6jz0osihm6eq4p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få vekk all rust. Beste er å sandblåse. Men falsen der er vanskelig å komme inni. Pleier å bruke negerkuse på drill ( med ledning) eller stålbørste på drill. Får du ikke vekk all rusta, så er Brunox et bra produkt. Dette er en rustomdanner. Div fargehandlere selger og blander lakk, og har det du trenger. Du kan fint lakkere der uten å ha greie på det, er jo et område som ikke synes så godt. Dekk til, og spray på;) Enkel jobb, men tar noen timer om du er nøye. Med litt flaks tar det litt tid før rusta kommer tilbake. Du blir som regel aldri kvitt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...