Spiff Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 gratulerer med godkjenning da, hvor store spacere blir det nå? skal bli spennede og se hvor lav den blir da
///FredriK.S Skrevet August 31, 2012 Forfatter Skrevet August 31, 2012 Jaja, skulle til å justere, og sette på dekkene, da jeg først fant ut de de ekstra lange hjulboltene jeg hadde liggende, ikke passet :/ Og så tenkte jeg, at da driter jeg i spacere akkurat nå, da jeg har kjørt uten før, og det ble helt 0K. Satt på hjulet, og entret boltene, så gikk ikke hjulet rundt (foran). De nye fjærene er litt annerledes, og går rett i hjulet på 19tommerene. Så da dro jeg først til torshow, også til biltema, men ingen hadde lange hjulbolter :S Kan hende at en bekjent har noe liggende, men han er i sverige for øyeblikket, så får svar i natt om han har de Hvis ikke så får jeg stå opp tidlig i mårra og sjekke rundt på noen dekksjapper Fikk ihvertfall justert den sånn tårlig sånn jeg vil ha den. Hos biltilsynet: råtøffe bbs'er Er fremdeles noen 16" vinterfelger foran, så tok kun bilde bak. Skal muligens justere den enda litt til ned, men får se etter jeg har fått på like felger hele veien
///FredriK.S Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Fikk tak i nye hjulbolter i går, så fikk montert det sammen i går Er vel fornøyd. Skal justere den enda litt mer ned foran ser jeg. Muligens heise den litt bak, hva tror dere? Det som er rart, er at den er lavere på høyresiden, enn på venstre i buen (bak). Men jeg har stilt dem likt på begge sider, og bilen er ikke skeiv?! Man ser det på bildene også... Noen bilder:
APedersen Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Min var også skjeiv i begynnelsen, jeg forsto ingenting da jeg hadde, slik som deg, justert likt på begge sidene, men jeg måtte bare måle forskjellen og justere deretter Det er jo også meeget avhengig av hvordan den står selvføgelig, men jeg konkluderte også til slutt med at min var lavere på høyresiden slik som din, rart
S.Hafsmo Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Prøvd å måle med en person i førersetet?
///FredriK.S Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Har prøvd den på forskjellige underlag, og den er alltid lavest på høyre siden. (utennom i spesielle bakker selvfølgelig) Har ikke prøvd med en person i setet nei
APedersen Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Min bil er så stiv at det har ingenting å si på en person i setet
Spiff Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 min bil er også lavere på høyre siden bak, så du må bare justere etter det tenker jeg er 1 cm i forskjell på høyre og venstre side bak
S.Hafsmo Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 1cm høres litt drøyt ut ja. Mente bare å ha lest et sted at bilene var satt opp for å være "i vater" når sjåfør var på plass. Har målt på min E38 ,og det er knapt 1mm forskjell fra side til side.
D.Toft Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 hadde samme forskjellen på min e39, ble fortalt at jeg måtte jekke bilen opp fremme, midt undet motoren, jekke den høyt opp og så måle. om du ikke står på plant underlag, vil den vri seg og virke skjev. evt juster med hjørnevekter for å få 100% likt trykk mot bakken
///FredriK.S Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Hehe, ja. Den er jo ganske så stiv, så store forskjellen blir det nokk ikke Takk for link combatkit Men hva tror dere? Den høyden bak som det er på det øverste bildet, eller det nederste? Får se om jeg ikke justerer den riktig bak, ned foran imens jeg bytter bærearm på tirsdagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå