Gå til innhold

BMWPower`s biler og garasjebygging


 Share

Anbefalte innlegg

Virkelig flott og gjennomført garasje av høy standard! Trodde ikke at den skulle bli så stor når jeg så de første bildene, men den er jo ganske så romslig? Du har virkelig laget en drømmegarasje! Og det liker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott og gjennomført garasje av høy standard! Trodde ikke at den skulle bli så stor når jeg så de første bildene, men den er jo ganske så romslig? Du har virkelig laget en drømmegarasje! Og det liker jeg :D

Den ultimate garasje har jo også drømmebilen parkert der...

Syns jo denne gjorde seg der jeg ;)8)

IMG_2400_zpsf6312d65.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapet er fullt opp og skal testes ikveld, de var kaaaalde :D [ Bilde ]

Detta e så imponeranes bra at æ blir nestn små dårlig! Sinnsykt bra igjenomført. Ser ut som det er igjennom tenkt fra første stund. Vendig bra!!

Bare ett spørsmål ka e grunnflata? Takhøyden på sia der sakseløftern står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei utrolig bra:-) fin stasjonsvogn også. Skulle hatt meg en sånn garasje. Greit når ein ska skru litt:-)

Må ha en plass å skru for fremtidige prosjekter :wink:

Fantastisk!

Håper du fortsetter å oppdaterer med de gjennstående små tingene også, flott garsje :D

Det skal jeg :)

Mangler en bitteliten 3 serie? ;)

Mangler såfall et prosjekt, 5 eller 3 8)

Virkelig flott og gjennomført garasje av høy standard! Trodde ikke at den skulle bli så stor når jeg så de første bildene, men den er jo ganske så romslig? Du har virkelig laget en drømmegarasje! Og det liker jeg :D

Var litt bekymret at dobbeltvegger med isolasjon og innredning skulle ta mye plass, men veldig fornøyd med resultatet :D

Virkelig flott og gjennomført garasje av høy standard! Trodde ikke at den skulle bli så stor når jeg så de første bildene, men den er jo ganske så romslig? Du har virkelig laget en drømmegarasje! Og det liker jeg :D

Den ultimate garasje har jo også drømmebilen parkert der...

Syns jo denne gjorde seg der jeg ;)8)

[ Bilde ]

Absolutt!!

Kjøleskapet er fullt opp og skal testes ikveld, de var kaaaalde :D [ Bilde ]

Detta e så imponeranes bra at æ blir nestn små dårlig! Sinnsykt bra igjenomført. Ser ut som det er igjennom tenkt fra første stund. Vendig bra!!

Bare ett spørsmål ka e grunnflata? Takhøyden på sia der sakseløftern står?

Haha, må ikke bli dårlig. Det har gått sykt mange timer i tenkeboksen før og under bygging.

Grunnflate 64kvm 8x8m, takhøyde 370 cm. Da har jeg et loft over der igjen på ca 175cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som så altfor mange som bygger garasje glemmer, er å tenke på hva formålet med garasjen er.

Det er utrolig mange ting å tenke på hvis en skal utnytte alt maksimalt.

Min egen garasje er bygget på utgangspunktet 50m2, og jeg har vridd hjernen mer enn 1233431232 ganger for å få utnytte "all" plass. Finish har blitt fraveket til fordel for effektivitet og funksjonalitet. Litt synd nå, da jeg kunne tenkt meg en mer kombinert "fin" garasje med funksjonalitet. Å shine opp min nå, hadde tatt ei gru med tid og penger, så det skjer ikke.

Så tipset er å tenke seg NØYE om hvordan en vil ha det, og hva en vil ha inni der. Det som ikke blir lagt til rette og gjort med en eneste gang, er vondt å gjøre i etterkant.

Torbjørns garasje her er jo et smykke, men jeg kunne jo ikke hatt en slik finish. For mye sliping og sveising osv i min verden, men i Torbjørns polerende verden er denne garasjen perfekt.

Litt rart å tenke på at en må TØRKE støv i en garasje, istedenfor å KOSTE støv - slik jeg er vant med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som så altfor mange som bygger garasje glemmer, er å tenke på hva formålet med garasjen er.

Det er utrolig mange ting å tenke på hvis en skal utnytte alt maksimalt.

Min egen garasje er bygget på utgangspunktet 50m2, og jeg har vridd hjernen mer enn 1233431232 ganger for å få utnytte "all" plass. Finish har blitt fraveket til fordel for effektivitet og funksjonalitet. Litt synd nå, da jeg kunne tenkt meg en mer kombinert "fin" garasje med funksjonalitet. Å shine opp min nå, hadde tatt ei gru med tid og penger, så det skjer ikke.

Så tipset er å tenke seg NØYE om hvordan en vil ha det, og hva en vil ha inni der. Det som ikke blir lagt til rette og gjort med en eneste gang, er vondt å gjøre i etterkant.

Torbjørns garasje her er jo et smykke, men jeg kunne jo ikke hatt en slik finish. For mye sliping og sveising osv i min verden, men i Torbjørns polerende verden er denne garasjen perfekt.

Litt rart å tenke på at en må TØRKE støv i en garasje, istedenfor å KOSTE støv - slik jeg er vant med ;)

Det er et viktig poeng ja, hva du skal bruke garasjen til. Som Ivar skriver her, så har vi 2 veldig forskjellige garasjer. Jeg liker jo nesten bedre å polere/detailing enn å skru og han hater det :lol: men er en jævel til å skru. Så vi får ta grovarbeidet hos han og finishen hos meg :wink:

Jeg bytta bremser på Vito'n min før påsken, måtte bruke vinkelsliper for å ta kanten på skiva. Fekk nesten angst for å bruke den inne i garasjen,hehe... Det gjekk jo fint, men klart en slik garasje krever mer "vedlikehold" for å oppretteholde standarden. Blir ikke dagligdags å f.eks techtylere her.

Hehe:-) tror jeg må lure meg nedom å kikke en dag:-D

Om det er lys og musikk i garasjen, så er jeg sikkert der. Bare banke på om du går forbi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har herved penere garage enn jeg har kjøkken (noe jeg synes det kan minne litt om) 8)

Edit: ser at den kan tolkes litt feil, tenkte på innredninga!

Mulig pga av at det er et kjøkken? :wink: fra IKEA. Funker fint

Ser fram til bilmekk her igjen jeg! Har du planer om neste prosjekt??

Da er vi 2!!! Lei av å jobbe som snekker nå.

Alltid planer... Håper kanskje få hentet noe gøy ila nærmeste fremtid 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...