Gå til innhold

Bmw e39 Hartge M5 Touring ESS British Racing Green 98mod


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Draget i bilen ble en god del bedre i 2 og 3 gir... merkbar forskjell!!!

Det som er litt kjedelig, det er at det høres ut som at jeg har satt i en lastebilgirkasse... (bråker noe jævlig når jeg har 1500rpm og litt last, samt at det rasler når bilen går på tomgang og bilen står i fri) Det er helt vanlig på slike motorer, og det kalles vel flywheel chatter om jeg ikke tar feil... Å det er prisen jeg må betale når jeg er så dum og setter på lettere svinghjul....

Uansett, så har jeg bestillt girolje. Redline D4 ATF og Redline 75W-140NS

Jeg skal blande 50-50 og fylle på... da skal det visst nesten gi seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne godkjent med denne motor? Må være deilig og kjøre en bil Ingen andre i Norge har??? ;)

Hvordan er utstyr på denne og pris du har tenkt deg for den?

Nei den er ikke godkjent med denne motoren ennå...

Det er jo en 540i fra Hartge med 340hk orginalt, så jeg tror ikke det skal være så store problemene og få den godkjent for å si det sånn...

Der er mye utstyr... orker ikke liste opp alt. Prisen er jo høyeste bud det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Draget i bilen ble en god del bedre i 2 og 3 gir... merkbar forskjell!!!

Det som er litt kjedelig, det er at det høres ut som at jeg har satt i en lastebilgirkasse... (bråker noe jævlig når jeg har 1500rpm og litt last, samt at det rasler når bilen går på tomgang og bilen står i fri) Det er helt vanlig på slike motorer, og det kalles vel flywheel chatter om jeg ikke tar feil... Å det er prisen jeg må betale når jeg er så dum og setter på lettere svinghjul....

Uansett, så har jeg bestillt girolje. Redline D4 ATF og Redline 75W-140NS

Jeg skal blande 50-50 og fylle på... da skal det visst nesten gi seg :-)

Hei

Hvilket merke er det på; trykkplate, lamell og svinghjul?

-KingB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jarmund her inne sa, at den motor'en der ikke liker lette svinghjul jeg :P men det kan jo hende det var snakk om enda lettere da, det er jeg ikke sikker :P hehe, men om du trenger LMM-følere til den motoren(som er visst en standard feil på tidlige utgavene, så har jeg to helt nye liggende :D hahah

men fy feite! dette er drømmecruiser!! grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draget i bilen ble en god del bedre i 2 og 3 gir... merkbar forskjell!!!

Det som er litt kjedelig, det er at det høres ut som at jeg har satt i en lastebilgirkasse... (bråker noe jævlig når jeg har 1500rpm og litt last, samt at det rasler når bilen går på tomgang og bilen står i fri) Det er helt vanlig på slike motorer, og det kalles vel flywheel chatter om jeg ikke tar feil... Å det er prisen jeg må betale når jeg er så dum og setter på lettere svinghjul....

Uansett, så har jeg bestillt girolje. Redline D4 ATF og Redline 75W-140NS

Jeg skal blande 50-50 og fylle på... da skal det visst nesten gi seg :-)

Hei

Hvilket merke er det på; trykkplate, lamell og svinghjul?

-KingB :)

http://www.dli-teknik.se/index.php?sect ... 02〈=sv

Clutchen og trykkplaten er fra Sachs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jarmund her inne sa, at den motor'en der ikke liker lette svinghjul jeg :P men det kan jo hende det var snakk om enda lettere da, det er jeg ikke sikker :P hehe, men om du trenger LMM-følere til den motoren(som er visst en standard feil på tidlige utgavene, så har jeg to helt nye liggende :D hahah

men fy feite! dette er drømmecruiser!! grattis!!

Liker og liker... det virker jo greit må jeg si, men det er litt div justeringer som må gjøres før alt er helt perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...