Gå til innhold

Bmw e39 Hartge M5 Touring ESS British Racing Green 98mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles faktisk ganske udramatisk ut egentlig.... den drar så jamt oppover i registeret, så det føles ikke ut som det drar så jævlig... helt til man girer, da får man et spark i ryggen.

Jeg har testet den mot biler jeg har kjørt selv før.. biler jeg var helt sikker på ville knekke denne, men det grønne lokomotivet mitt drar jo fra selv de bilene... lange gir, det setter denne motoren her pris på tydeligvis. Siden momentkurven og hestekrefterkurven er som de er... jeg blir veldig spent på hvordan det blir med ESS kittet :-)

Først blir det og montere en ekstra bensinpumpe (Aeromotive A1000) og catchtank... Så slipper jeg havari pga bensintrykk iaf.

Skrevet

Godt mulig, men jeg er likevel overrasket. Jeg har ikke kjørt så mange biler enda, og den sterkeste motoren var en 3.0 på e53 x5. Hver eneste gang jeg tråkket på gasspedalen fikk jeg et sånt spark i ryggen, og var meget imponert av en slik massiv bil. Dermed satser jeg på at å kjøre denne grønne beasten er morsomt og deilig. :)

Skrevet

Herlig kjerre!

Hvor kjøpte du lakk til bak- og frontfanger? Tenker å kjøpe selv nå!

Jeg kjøpte på en sånn bilbutikk i strømmen. Bare oppgi lakkoden, så har man lakken noen dager senere.

Jeg lakket bare bilen fort og gale i vår, jeg skal lakke opp hele bilen nå innen jul, alle flekker skal sandblåses og det skal byttes bakluke og kanskje en dør eller to. Bilen skal iaf bli helt strøken når jeg er ferdig :-)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg bestilt noen flere deler til min kjære bruksbil... Mindre hjul på kompressoren og større på veiva... (mer trykk)... større dyser og ikke minst en diger suppepumpe. aeromotive A1000 med regulator og fittings... :-)

Skrevet

0-100 ligger allerede på 4,65sec... (målt veldig nøyaktig)... så jeg tipper 4sec eller rett i underkant.

Wow. Dette er respektable tall for en slik bil. Fornøyd med selve kittet da?

Skrevet

Utrolig tøff vogn! Gikk igjennom tråden akkurat, rå tøff prosjekt. Du må nesten legge ut noe video sånn "before and after" video når du får montert ESS :)
Følger med denne tråden! :D

Skrevet

Wow. Dette er respektable tall for en slik bil. Fornøyd med selve kittet da?

Ja det er nesten litt flaut å bli vandt til å ha en bruksbil som går så jævlig, å likevel ville ha mer power... i jakten på mer klarte jeg å overtale kona til å gå med på å montere det største kittet ESS har å by på.. Det blir jo litt gøy å kjøre rundt i verdens raskeste e39 touring :smile:

ESS sitt kitt er det beste på markedet for oss i Norge...

Jeg aner ikke hva jeg havner på når det gjelder hk, men det blir ikke langt unna om ikke over 600hk :smile:

Skrevet

Ja det er nesten litt flaut å bli vandt til å ha en bruksbil som går så jævlig, å likevel ville ha mer power... i jakten på mer klarte jeg å overtale kona til å gå med på å montere det største kittet ESS har å by på.. Det blir jo litt gøy å kjøre rundt i verdens raskeste e39 touring :smile:

ESS sitt kitt er det beste på markedet for oss i Norge...

Jeg aner ikke hva jeg havner på når det gjelder hk, men det blir ikke langt unna om ikke over 600hk :smile:

Ja du er blitt ganske bortskjemt da ja. Skal du ha enda større presse altså??

Skrevet

Ja du er blitt ganske bortskjemt da ja. Skal du ha enda større presse altså??

Den vortech pressa jeg har holder jo til 775hk allerede da :-)

Det er tatt ut veldig lavt trykk på den vettu, bare 5,5psi... Men jeg skal øke den til 9-10psi

Skrevet

Den vortech pressa jeg har holder jo til 775hk allerede da :smile:

Det er tatt ut veldig lavt trykk på den vettu, bare 5,5psi... Men jeg skal øke den til 9-10psi

har litt og gå på da ja. blir sykt hehe

Skrevet

Ser du tenker A1000 pumpa, ville vurdert en 044 eller to i stede, da a1000 pumpa bråker like mye som motoren.

Tenker du å gjøre noe med innmat om du skal dra opp trykket på pressa? (er vel derfor de stopper på så lavt trykk?)

Skrevet

Ser du tenker A1000 pumpa, ville vurdert en 044 eller to i stede, da a1000 pumpa bråker like mye som motoren.

Tenker du å gjøre noe med innmat om du skal dra opp trykket på pressa? (er vel derfor de stopper på så lavt trykk?)

Jeg har kjøpt den pumpa ja, men jeg vurderer å bruke noe annet pga at den pumpa ikke er så veldig stabil på høyt trykk (over 5bar)

Andre stempler og råder... men vil likevel ligge på rundt 10-1 i komp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...