espenre85 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Hadde lyst til å flytte til Oslo, men tror jeg ombestemmer meg nå. Man kan jo rett og slett ikke ha bil eller andre ting der jo:shock: Håper du får tak i dem!! Pass på å skjul det bra, brått så stjeler de kamera også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Det er greit å bo i Oslo, bare ikke bo i sentrum, og lei deg parkeringsplass i garasjeanlegg med masse videoovervåking OG forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Det er i de fleste tilfeller nordmenn som stjeler slikt. Iallefall her i telemark. Alle vet jo hvem det er, men ingen har nok til å ta de for det, så lite å gjøre med det bortsett fra å ta alle forhåndsregler, som jeg personlig gjør i aller høyeste grad Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Det er i de fleste tilfeller nordmenn som stjeler slikt. Iallefall her i telemark. Alle vet jo hvem det er, men ingen har nok til å ta de for det, så lite å gjøre med det bortsett fra å ta alle forhåndsregler, som jeg personlig gjør i aller høyeste grad Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2 Alle vet hvem det er, men ingen kan ta dem? Går vel ann å finne på noe som setter dem rett i fella? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Man kan jo gjøre som fattern til en kompis gjorde når han fikk greie på hvem som hadde stjålet en snøscooter fra hytta dems. Var visst en lokal "helt" detta her som ikke tilhører den smarte delen av befolkningen, men han ringte iallfall til fyren og sa følgende: "Den snøscooteren du rappa fra hytta mi kan du bare sette der du fant den og det fort som faen" Og jaggu fikk de den tilbake også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Haha. Problemet med det her blir jo at de fleste av disse som driver med slik ikke er dumme. Om du kan se for deg all tid andre bruker på jobb og skole, samt annen fritidsaktivitet, bruker disse folka til å utdype metoder og pønske ut planer på hvordan de skal klare å stjele ditt og datt. Når man har vært aktiv i så mange år, og da gjerne helt fra 10-12års alderen, ligger man ganske mange skritt foran gjennomsnittspersonen når det kommer til tyveri, og å komme seg unna med ting. Altså. De folka som holder på her klarte å komme seg inn hos naboene mine mens de lå og sov med låst dør (De har rom som er vegg i vegg med utgangen og gangen, og foreldrene i andre etasje, rett over døra) tok med seg tv og alt av verdier i underetasjen, og samtidig flere ting i overetasjen. De fikk med seg nøklene til begge bilene på utsia, men nøklene la de fra seg på et bord i utgangspartiet, trolig på grunn av at de ble skremt. Detta her ble naturligvis sett svært alvorlig på, og de klarte dette med bare å lage et lite merke på utgangsdøra. Politiet var der og "etterforsket" det profesjonelle innbruddet. Og gjett hva som skjedde natten etter? Jo, da var de tilbake igjen og hentet moped osv inni garasjen. Samma folka hadde innbrudd i garasjen i fjord sommer. Denne gangen fikk de med seg en 4-5 måneder gammel KTM EXC Factory edition 125cc, med alt ekstrautstyr. Sykkelen hadde prislapp på 135k, og denne ble funnet igjen i nærområdet etter 2 ukers tid, i ganske dårlig befatning. (Trolig fordi jeg satt ut et rykte om at det var GPS tracking på denne.) Men såklart. Man kan jo alltids være på vakt. Jeg som bor i huset ved siden av, har selv hatt folk her som prøvde å stjele en moped jeg hadde i garasjen. Og det rare med dette, er at det var den eneste natten jeg ikke var hjemme på mange måneder. Så det er tydelig at de hadde snust ganske mye rundt før de slo til. Heldigvis var mora mi hjemme, og sto i vinduet i 3 tia på natta, fordi jeg som 15åring hadde reist på fest uten å si ifra, og faren min var ute og lette etter meg. Kult for de som sto å nappa i porten at faren min kom hjem akkurat da, og kom snikende bak garasjen og var få meter ifra å få tak i dem. Ble noen lange historier her. Men prøver bare å gi en liten pekepinn på hvor utspekulerte folk kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenre85 Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 hehe ja, folk er ikke dumme, men de er frekke.. De utvikler en del skillz etterhvert som du sier;) Sjekket overvåkningen på jobben, tror det faktisk skjedde der når jeg jobbet natt:/ Men typisk det ene overvåkningskameraet som overvåker der var selvfølgelig i ustand Skal høre med diverse lakkerings verksted her i halden også om de har lakkert om en sort spoiler den siste tiden.. gir meg faen ikke før jg finner den skyldige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Bare la saken ligge helt død. Og bare lusk litt rundt med noen kompiser om noen uker, når saken er "glemt" Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Flere i denne tråden inkl. trådstarter er kortere enn kjeltringen. Alle folkeslag stjæler. Hvem tror du stjæler på kjøpesentera? Det er i mange tilfeller 14 år gamle jentunger. Kan jo være det er en 18 år gammal ungdom som rappa lista di? Tenk om han i tillegg er hvit og fra Norge. Stygt med forhåndsdømming. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenre85 Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Flere i denne tråden inkl. trådstarter er kortere enn kjeltringen. Alle folkeslag stjæler. Hvem tror du stjæler på kjøpesentera? Det er i mange tilfeller 14 år gamle jentunger. Kan jo være det er en 18 år gammal ungdom som rappa lista di? Tenk om han i tillegg er hvit og fra Norge. Stygt med forhåndsdømming. +1 Siterer meg selv:ikke for å være stygg, men den første tanken som slo meg var Jævla Pakk***, men tenkte det kunne være hvem som helst etter jg roet meg ned litt.. Jg sier bare det jg tenkte, det er mye som er stygt, som jg sa, "ikke for å være stygg" , og at jg tenkte at det kunne være hvem som helst.. jg var ihvertfall ærlig da Har aldrig sagt at andre folkeslag ikke stjeler, det var det du gikk utifra.. Er asiater selv btw:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå