Gå til innhold

Bytte av mikro/kupefilter E34 540i. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Driver å bytter mikrofilter på E34'n, men jeg klarer ikke å finne det. Jeg har søkt rundt på utallige DIY-tråder uten hell. Ingen er like som min bil!

Jeg har demontert alt for å komme til ordentlig, men som dere ser på bildene så er ikke filteret å finne. Er det annerledes på 540i kontra andre?

Bilen har original A/C og er en '95 mod, så denne har mikrofilter. Spørsmålet er bare hvor...

Bilder:

xo95xhbqnbemeyqvp7tf.jpg

ydszq8pq49h3wa9go2b9.jpg

59ccu85w6vtn23ukb53m.jpg

dcfd3e4myzwqpkmsnjmk.jpg

Det siste bildet er tatt helt innerst mot torpedo.

Takk for alle svar.

Skrevet

Er det noen som har noe input her? Finner det fortsatt ikke. Har sjekket sjåførsiden sammen med OLEZZ i dag også, men til ingen nytte.

Skrevet
det er nok på passasjersiden, må av med et deksel bak den grå saken og den hvite kontakten under den ca og da er det bare å trekke det ut

Hei og takk for svar.

Er litt usikker på hvilket deksel du mener. Under den gullfargede braketten med de to hvite kontaktene er koblet på så sitter selve radiatoren/heater'n til AC'n, men der så jeg ikke noe filter når jeg gløtta inn der.

Skrevet
kan se om eg kan få tatt et bilde av mitt idag. Har alt vekke der selv nå

Det hadde vært helt suverent! Takk så mye.

Skrevet
Har du sjekket denne svenske DIY-en?

http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=33

Har brukt denne med hell på min tidligere selv. Kjenner ikke igjen alle dingsene du har avbildet, men så får ikke best oversikt av et slikt bilde heller..

Hvilken type varmeapparat er det i din bil?

Takk for svar.

Ja, har sjekket den der og utallige andre DIY'er, men ingen er like som min bil.

På det siste bildet jeg har lagt ut så skulle jeg egentlig hatt et hvitt lokk, eller en liten "knob" som jeg kan skru på, men dette har jeg ikke.

Jeg vet ikke hvilken type det er, annet enn at det er varmeapparat med AC. Manuelle brytere/hjul. Ikke digitalt.

Skrevet
litt sein, men her er bilder.

filteret mitt sitter bak det hvite dekselet, ser ikke ut som det er likt ditt da.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Bedre sent enn aldri! Takk for bilder.

Nei, det er ikke likt som min. Skjønner ikke dette her altså... måtte du ta av noen deksler for å "få fram" det hvite dekselet, eller var det synlig med en gang?

Skrevet
eneste som skal foran der nå er det stoffdekselet. mangler også midtkonsoll på det bildet, men den går ikke så langt fram.

Ok. Rart det der... får bare lete videre. Har laget tråd på noen andre forum også. Takk for hjelpa ihvertfall.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...