Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mål spenningen inn på varme/vannventilen.

Sett temperatur på minimum, mål spenning, kjenn på slanger.

Sett deretter temperatur på maksimum, mål så spenning og kjenn på slanger.

Hvis spenning endrer seg fra 0 til 12 volt men temperatur på slanger ikke endrer seg så er nok en ventil og to satt seg fast eller har brudd i spole.

Hvis spenning er fast 12 volt, ta av ledning til ventil og sjekk om du da får kulde. Hvis spenningen er fast 0 volt, ta av ledning til ventil og forsøk å sett 12 volt på ventilen (bruk batterilader eller lignende). Fungerer dette kan det være muligheter for brudd i ledningsnett.

Ok, skal prøve og få sjekket dette, takk:)

Skrevet

Er del nummer 4 ja. Vet denne har vert problematisk på mange E36, men har ikke sett noe nevneverdig problem på E46, men meget mulig problemet er her også.

Mener du også skal kunne høre klikkelyder fra den når temperatur er satt til mellom max og minimum, men har ikke testet dette selv.

Ifølge flere tråder er det mulig å åpne denne og i mange tilfeller er det mulig å smøre mekanikken opp igjen slik at den begynner å virke. Hvor vanskelig dette er tør jeg heller ikke si noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...