Skulebollen Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Min e46 blåser kun varme, uansett hva temperaturen står innstilt på.. Noen som har en ide på hva dette er? Virker som varmeregister er gåent for når man slår på vifta kommer det kjøleveskelukt.. Men skal vel kunne blåse kulde selvom dette lekker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Regner med du har AC? Isåfall har nok denne sluppet opp for gass. Kan få verkstedet til å fylle på sporingsvæske når du får fylt opp med gass så ser man kanskje hvor en evt lekkasje er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 digital klima ja;) Men den er avslått, skal vel ikke ha noe å si da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Kan være at selve bryterpanelet er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Nesten garantert defekte varmeventiler,står en tråd om å fikse disse ett sted på forumet.Ventilene stenger for varm kjølevæske når du stiller inn på kaldt i bilen og motsatt når du setter på rødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Er det mulig og sjekke dette på noen måte? Anna enn og montere nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 defekt varmeventiler? hva er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 søk på varmeventiler på forumet for eks viewtopic.php?f=1&t=144027&hilit=varmeventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Om det er varmeventiler skal det vel komme kaldtluft også? Kommer kun varmluft med meg, uansett hva det står innstilt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Er vel snakk om at disse ventilene er rustet fast i en posisjon som bare gir deg varme inni bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Dette hadde jeg på min E46 også, den klikket og den blåste bare varmluft, uansett innstilling. Jeg hadde digitalt klimapanel, jeg leverte inn bilen min på fylling av klimagass, det funket ikke. Så leverte jeg bilen til Strandveien auto, de tok en diagnose på bilen, resultatet var at jeg måtte bytte klimakontrollpanelet. Kostet meg ca 2500kr og alt virket helt perfekt etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2012 Har nå prøvd og skifte klimapanel men dette hjalp ikke.. Riktignok til ett brukt ett kjøpt på Ebay men. Er ingen forskjell om eg stiller på gradene på bilen, blåser ren varmluft uansett, ac virker ikke. Og lukter kjøleveske inni bilen avogtil, så rekner med varmeregister lekker? Men dette skal vel ikke ha noe å si på at den kun blåser varmluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 Mål spenningen inn på varme/vannventilen. Sett temperatur på minimum, mål spenning, kjenn på slanger. Sett deretter temperatur på maksimum, mål så spenning og kjenn på slanger. Hvis spenning endrer seg fra 0 til 12 volt men temperatur på slanger ikke endrer seg så er nok en ventil og to satt seg fast eller har brudd i spole. Hvis spenning er fast 12 volt, ta av ledning til ventil og sjekk om du da får kulde. Hvis spenningen er fast 0 volt, ta av ledning til ventil og forsøk å sett 12 volt på ventilen (bruk batterilader eller lignende). Fungerer dette kan det være muligheter for brudd i ledningsnett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2012 Kan det vere del nr.4 på dette bilde eg må skifte? Er dette varmeventil? Water valve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå