Gå til innhold

Klonk`s 740i

Share

Anbefalte innlegg

Jeg bor i utlandet for tiden, og kunne kjøpe meg drømmebilen til en hyggelig pris. Og etter å ha lett i noen uker/måneder så falt jeg for en Alpinehvit 2000 modell med lakkerte lister. Denne bilen er solgt ny i japan, og har venstreratt. (Dyr hvit europeisk bil med venstreratt er status i Japan...).

Vogna har gått 83.000km på telleren, men har vel en mistanke om at den kan ha gått noe lenger. Vanskelig å si, da den ser veldig bra ut. Den er vel mye småkjørt/bykjørt og derfor må jeg punge ut å skifte deler. Så nå står den på BMW i Bahrain, og har skiftet AC, bremser, frontrutepakning, servoslanger og endel småpjask. Neste er å skifte alle forstillingskomponentene, og fjærer,da de knakk når jeg kjørte over ett veiarbeid jeg var uoppmerksom på... Det ble en luftetur kan du si.

Alt arbeid blir utført på BMW, da deler er rimeligere her nede, og arbeidet utføres til hyggelige timepriser. Ikke noe poeng i å skru sjøl. Servicen er på topp, og da jeg henta bilen sist gang, sto den i lakkhallen. De flekka opp noen småskader rundt PDC sensorene for meg. GRATIS!!! :applause:

Jeg har planer om å ta med meg bilen hjem iløpet av høsten, og vil fikse mest mulig på den til da. Men hjemme i norge så blir den vel bare ett souvernir/totempæl i hagen pga avgifter... hvis noen har dokumentet jeg trenger på alternativ utregning, så blir jeg glad om jeg kan få kjøpe en kopi :wink:

Her nede i Bahrain er det da kjempekos å kjøre rundt med bilen. Bensin koster 1,50 per liter, og forsikring er på usselige 1000 kr per år. Men dekk er dog grisedyrt. Så jeg importerte de fra Tirerack i USA, og fikk de levert på kontoret for 6000,- Det var en god deal. Bilen ruller på 20" felger og det er 245 foran, og 275 bak. Går som på skinner, og sporer ikke i det hele tatt. Siden Olje er omtrent gratis her nede så skal bilen ha full oljeservice før jeg drar den hjem ihvertfall.

Håper dere liker bilen. her er ihverfall noen bilder :)

7d5mob056ip2twcy4gjb.jpg

mascso0kbtvjcpuc9rtv.jpg

mvr9xo9b9ipz32ddewjn.jpg

9dn3mejlpwv5unxg7bq0.jpg

uqtnu1wbv57knvclp621.jpg

k30r87pjtvcd365mow3m.jpg

pghut8o1h6a8lvant85f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tollvesenet, og regna ut til jeg omtrent pissa meg ut, hehe. Men for å regne ut den alternative metoden, som sannsynligvis er atskillig gunstigere, så må jeg ha ett statistikk dokument på hva en slik bil ville kostet i Norge ny i 2000. Det finnes å få tak i da, men har ikke kommet så langt. Det dokumentet koster ca en tusenlapp tror jeg... :wink:

Her nede så er prisnivået generelt lavt. Jeg ga 50.000 for bilen min, og i ettertid kan nok det sies å være for mye... Men jeg likte bilen og den fungerte bra, hehe. Nå er bruktbiler omtrent verdiløse her nede, da det er overflod pga folk har flyttet herfra siden det har vært endel bråk i Bahrain. Du finner en E38 fra 15.000 til 40.000. Men bilene har en tendens til å være godt brukt. Men noen pene eksemplarer som min eksisterer. De fleste er 740L og 750L. Men en og annen 730L og 735L finnes. 728 har jeg ikke sett... Korte 7 serier som min er også sjeldent her nede.

Bilen kler godt å være hvit :) Jeg blir glad i bilene mine, og det er vel eneste grunn til at jeg vil ta den med hjem. Økonomisk sett er det vel ikke noe lurt, hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal ihvertfall være full tank på den når jeg setter den i containeren, hehehe. Skulle kjørt den hjem hadde det ikke vært for alt tullet i Syria, og bråket med Iran...

Tro om det tallet fra skatteetaten er det samme tallet som på den statistikken? Det høres logisk ut. Kan prøve å regne på det tallet så får jeg se åssen jeg kommer ut. Takk for linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer :)

Var litt spent på åssen en hvit 7-er vill bli mottatt, heheeh. Uvanlig farge ihvertfall, men jeg må si at fargen kler bilen godt. Legger ut noen bilder med litt motiv i bakgrunnen også da :)

Utenfor World trade center, godt kjent fra Discovery channel.

pw4ak7wzwwnk0i8l8bxg.jpg

Flyplassen...

jqxst5efhr1b552pzqgr.jpg

Her ifra gocart-banen som er helt rå. Skikkelige fasiliteter her altså.

ag6qbfu7kl98xa2r0jrz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig bil! , hvis du går inn på mobile24.no, og finner en tilsvarende bil kan du regne ut alternative avgifter der, ellers må du kjøpe dokumentet fra eurotaxglasses. husk at det er kun manuell/automat sedan/touring og om det er 4x4 eller ikke som skal tas med i utregninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har jeg fått sendt avgårde bilen gitt :)

Eksport prosedyren her nede var ganske ukomplisert. En liten runde på biltilsynet, og dem trykka opp eksportskilter der med en gang. Nå står vogna i en Container ombord i en svær båt, og er akkurat på veg forbi "piratbukta" til somalierne...

Forøvrig som nordmann som foretrekker billig bensin, så fylte jeg full tank på vogna rett før jeg leverte bilen hos container selskapet. Og fikk beskjed om att tanken måtte være tom... Og selvsagt ingen bilverksteder som hadde tid til å tømme tanken, så jeg ble nødt å kjøre den tom... Det tok pina meg omtrent 8 timer!!! Kjørte rundt øya til jeg holdte på å spy. Altfor billig i drift den derre bilen :mrgreen: Vel... skal være glad det er en skikkelig bil, og ikke en gammel ford sierra, hehehe.

Kan vel bare drite i å sette skilt på den hjemme da, for avgifta kommer på 200.000. Og den er vel igrunn verdt mindre enn det ifølge pris-statistikken... Men jeg er jo glad i bilen min, og gleder meg til å få den hjem uansett. Foreløpig blir den stående som ett suvernir. Men kanskje jeg kjøper ett norsk karosseri senere og flytter over ting og tang... Vi får se :wink:

Ett par bilder...

qd7map5e5okx52ox64tw.jpg

up11w6iokt0w6lqip5u0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...