KKise Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Byttet felger nå på min E34 til noen litt bredere og som gir mindre klaring mellom dekk og hjulbue. Jeg oppdaget da til min store overraskelse at hjulet på høyre side bak ble stikkende lengre ut enn det på venstre side. Jeg har nå 3mm spacer på venstre side, og da er fortsatt høyre hjul lengre ute enn det på venstre side, men ser nogenlunde likt ut på avstand. Det subber på høyre side til og med men ikke på venstre, og det subber værre når en svinger til høyre og har litt godt driv. Når bilen står på flata ser camberen tilnærmet lik ut på begge sider, og hadde bilen på Eu kontroll i januar og fikk da null anmerkninger på foringer i bakstilling osv, har jekket opp bilen og heller ikke sett noen knekte fjærer. Jeg har også alltid hatt en rar klunkelyd fra høyre side bak, men har aldri funnet ut hva denne lyden kommer fra da alt virker til å sitte tight og fint. Hva i allverden kan forårsake sånt noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Min har også subbet litt på høyre side, men ikke på venstre. Mindre klaring på høyre kontra venstre her også. Er en E34. Har ikke tatt firehjulskontroll etter montering av senk, så "problemet" ligger nok her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Men nå er det ikke noen justerings muligheter på bakstillinga på e34 heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Men nå er det ikke noen justerings muligheter på bakstillinga på e34 heller. Nei, det er det vel ikke. Hva kan årsaken være da? Den ene E36 328'n jeg hadde så var det samme greia der, litt mindre klaring på høyre kontra venstre. Men på min så er det minimalt med forskjell kontra trådstarter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 Ja for meg er det ikke snakk om "litt" kjører jo med 3mm spacer på venstre side og fortsatt så er det mindre klaring på høyre side. Kan ikke helt skjønne hva som skjer der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Var ute å målte litt nå, og jeg har faktisk helt lik klaring på begge sider på min. Men på den ene E36'en jeg hadde så var det litt forskjell på høyre kontra venstre side. Kan det ha noe med camber å gjøre på din? Er den senka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Viss bilen er skeiv så kan da vera knekt fjær eller veldig slappe demparar/fjører. Viss du legg deg under bilen og ser om det er forskjell i avstand mellom støtdemper og hjul bak, så har kanskje bilen fått seg ein smell ein gong. Det kan jo også vera at du har ein foring som er heilt øydelagd. Eller dårlig montering av hjullager. Kontroller dekkslitasje / luft trykk, burde vera lika mykje på begge sider. Kanskje du har gløymt å ta av spaceren på den sida som er lengst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 Viss bilen er skeiv så kan da vera knekt fjær eller veldig slappe demparar/fjører. Viss du legg deg under bilen og ser om det er forskjell i avstand mellom støtdemper og hjul bak, så har kanskje bilen fått seg ein smell ein gong. Det kan jo også vera at du har ein foring som er heilt øydelagd. Eller dårlig montering av hjullager. Kontroller dekkslitasje / luft trykk, burde vera lika mykje på begge sider. Kanskje du har gløymt å ta av spaceren på den sida som er lengst? Fjærer bytta jeg for halvannet år siden sammen med dempere så tror de skal være i orden, men kan jo sjekke det for sikkerhetsskyld. Om bilen har fått seg en smell så er det jo rart det er for mye på en side bare, det er jo snakk om 9,5" så burde ikke være problem å få plass i E34. Som sagt så kom bilen gjennom EU i januar, så vet ikke om en foring har tatt helt kvelden siden da men kan sjekke opp det også. Klin nye dekk på felgene med likt trykk i. Jeg hadde 3mm spacer på begge sider, men måtte ta av på den som stikker lengst ut(høyre side) for det var ikke til å kjøre med. Nå er det tilnærmet likt ut på avstand, men er fortsatt lengst ut på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 Ingen som har vært borti dette før ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Dette er nok ikke et direkte svar for deg. Men ettersom motor går MOT klokka sett bakfra, "løfter" den høyre bakhjul når kraften går fra mellomaksel over i bakaksel. ( derfor spinner også høyre bakhjul som regel lettest) Derfor ser man ganske ofte egentlig at bakhjulstrekkere er litt lavere på høyre side om man måler nøye, men ikke mye så klart. Det er som regel litt mer glapp i foringer osv på denne siden også. Dette kan forklare høydeforskjell, men ikke sideveis, det er ikke bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Du får ta ein titt på travers og berebru foringane dine. Kan jo henda at da var ein skulegutt som hadde PKK på bilen din, og var synest da var kjekkare i å sitta inni bilen enn å sjekka foringane ? Du kan jo sjekka om da er samme innpress på felgane. Eller om dei er like Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå