joggis Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Hvilke komponenter er det som har innvirkning på avgassen fra en bil? hva kan gjøres for å få lavere avgass? Noen som vet hva e34 535 ligger på orginalt? Holder på å godkjenne bilen med turbo og har fått beskjed om å holde meg til en CO verdi under 3,5%. Så vil være litt førevar når ferdigstiller bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Uten sammenligning forøvrig så på min gamle Volvo 740 med turbo og forgasser skrudde jeg ned blandingsskruen slik at den gikk magrere foran hver EU -kontroll for å få godkjent CO-målinga, den gikk da som en kenguru men den ble godkjent. Når jeg kom hjem skrudde jeg blandinga opp igjen. Vet ikke om du kan stille blandinga på biler med innsprøytning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 E85 sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 E85 sier jeg bare ja, men problemet er at avgassen skal måles etter bremsing med andre ord, e85 = mer hk og moment, og det er ikke så positivt. Det beste hadde jo vært og fått lånt seg en CO måler og fintune bilen på tomgang hjemme. Har 3" eksos uten catalysator så får vell ikke så mye hjelp å få der. Noen andre tips enn å kjøre bilen magert og kanskje kjøre igjennom litt motorrens for å fjerne sot i toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Hva..? Skal ikke de måle avgassen på bilen da? Er jo bare å helle på E85 før de skal måle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Hva..? Skal ikke de måle avgassen på bilen da? Er jo bare å helle på E85 før de skal måle. bremsing og CO måling skal skje hos naf, så tviler på at de tillater meg å helle på e85 uten videre midt i prosessen. I og med at de er et godkjent organ av statens veivesen og skal skrive ut papirene, så tror jeg de gjør det ganske skikelig. Ingen som har noen "oldschool" tips altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Hell på e85 først, og skaff deg en skikkelig bremsing senere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Kan jo seafoame motoren. Kjenner flere som har gjort det og bestått co krav. Men E85 blander du jo bare i bensinen før du leverer inn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå