Otis Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Hallo Min kompressor er veldig tung å dra rundt til tider, så tung at reima bare spinner på motor reimhjulet, men dette skjer etter en liten stund ca 15 min med AC på. Merker også at motoren ikke liker at AC kombler seg på, da blir det merkbart mindre krefter fra motor og den går lavere på tomgang. Så den er jo da såklart dårlig. Men hva er det som har skjedd? Et firma jeg pratet med sa at den hadde skjært seg, og da var eneste løsning å skiften, såklart. Dette vet jeg. Men de ville flushe hele systemet mitt med et apparat og en spesiell væske, som fort tok 3 timer å gjøre. De ville i samme slengene skifte tørkefilter og tørker. Så da ser jeg på et prisoverslag på ca 5500-7000,- uten skifte av kompressor da jeg skulle ta denne jobben selv. Høres dette OK ut, eller er det noe muffens her? Jeg personlig er litt forbauset over summene det snakkes om her. Har dog ikke pratet med et annet verksted om dette enda, kun ett. Jeg har rimelig god mekanisk innsikt så er ikke helt blank, men AC har jeg aldri holdt på med før. Er det noe som ikke stemmer heller eller er dette eneste måten å få alt i orden på?
Otis Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 Jeg tillater meg selv å bringe denne tråden opp til toppen igjen, da jeg vet at det er flere mennesker her inne en 25 stk. som orker å se på tråden min.
Evenol Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Hvis det ikke var noe problem med AC før pumpa røyk, så ser jeg ikke helt poenget med å bytte tørker og tørkefilter. Bytt pumpe(hvis denne har skjært seg), ta trykktest og fyll på ny gass. Jeg har en brukt pumpe som stammer fra en bil med 130k på telleren som selges billig. Dette er dog fra en E36 328i, så er ikke helt sikker på om denne passer overens, men det går ann å finne ut. Den har ligget en stund, men skal være helt i orden.
Otis Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 Neida, ingen trøbbel med AC før kompressor begynte å låse seg. Vakum å alt stemmer, fin kjølig luft var det å Men jeg har lagt en slagplan, skal skifte tørker og kompressor selv. Blåse med trykkluft igjennom de kretsene jeg når, som feks kjøler i fronten og muligens ventilen som regulerer. Så får jeg de til å fylle på gass, olje og vakumtest. Det må da være godt nok.
Evenol Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Det må da være godt nok. Dette høres ikke dumt ut nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå