Gå til innhold

Noen her som har mistet lappen pga fart ?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg testa toppfart på en 740 jeg hadde. Hadde nærmere 190-200 der de sa at de målte meg, men de hadde ikke klart å ikke måle meg, endte opp med bare 8000 i bot, de tok lappen og, Men den fikk jeg igjen etter 4 dager pga bevis, Men de skulle kjøre saken hardt hvis jeg ikke betalte, så jeg gjorde det for å si det slik.. lucky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller ikke? I og med at de ikke hadde måling kunne de egentlig ikke dømt deg på noe. Men de hadde sikkert brukt vegtrafikklovens §3 "for ikke å ha vist tilstrekkelig aktsomhet..." og dratt inn førerkortet 3-6 mnd, samt servert en smakelig liten bot. De trenger egentlig ikke noen faktiske bevis annet enn bevitnelse fra en snut. Ikke spør meg hvordan jeg vet det...

Jeg ble forresten litt usikker på en ting, tror ikke man kan få både bot og fengselsstraff. Det blir enten eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller ikke? I og med at de ikke hadde måling kunne de egentlig ikke dømt deg på noe. Men de hadde sikkert brukt vegtrafikklovens §3 "for ikke å ha vist tilstrekkelig aktsomhet..." og dratt inn førerkortet 3-6 mnd, samt servert en smakelig liten bot. De trenger egentlig ikke noen faktiske bevis annet enn bevitnelse fra en snut. Ikke spør meg hvordan jeg vet det...

Jeg ble forresten litt usikker på en ting, tror ikke man kan få både bot og fengselsstraff. Det blir enten eller.

Man kan få bot og fengsel ja, samtidig med inndragning av førerkort.

Kamerat av meg fikk det, men det kommer nok mye ann på om du har vert borti noe før, osv..

Har du prikker på førerkortet kan du straffes ekstra for disse.

Jeg ble tatt i 90 i 60-sona på natta, og jeg fikk 10000 i bot, og fikk inndratt lappen i 3 mnd+3mnd for prikkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa toppfart på en 740 jeg hadde. Hadde nærmere 190-200 der de sa at de målte meg, men de hadde ikke klart å ikke måle meg, endte opp med bare 8000 i bot, de tok lappen og, Men den fikk jeg igjen etter 4 dager pga bevis, Men de skulle kjøre saken hardt hvis jeg ikke betalte, så jeg gjorde det for å si det slik.. lucky!

Er jo ikke de som inndriver boten, statens innkrevingsentral, der kan man få fine betalingsordninger uten rentetillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke de som inndriver boten, statens innkrevingsentral, der kan man få fine betalingsordninger uten rentetillegg

Det er ikke det han mener. Om man ikke godtar boten i en sånn situasjon, så kan de svare med å sette inn flere midler for å ta deg. Det har ikke noe med hvem som inndriver boten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

137 i 90-sone tidlig på 90-tallet. 5 mnd uten lappen og 6000 i bot. Manuell måling med en snut i skogen og en snut på en bro over E18 noen hundre meter lengre frem. Slik var det før laserens tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...