Gjest Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Har en "racingjekk" fra biltema som er veldig hendig å bruke, men er litt usikker på hva som er trygt å gjøre. Er det noe mulighet for å jekke opp feks begge hjulene på ene siden eller begge bak på en forsvarlig måte? Erfaringer eller tips mottas:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Du har ihvertfall jekkpunkt rett bak bunnpanna, altså foran. Bak tror jeg ikke du har noe jekkpunkt. Det tryggeste er å jekke den ene siden først og legge lillebroren din under som jeg gjorde, også jekke den andre siden og legge noe mursteiner eller treklosser. Feite da, ikke legoklosser Hehe Edit: Lillebroren min er 18, ikke misforstå og det var en spøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Jeg har alltid jekka rwd biler på diffen bak... Fungert så langt. Bare få den høyt nok til å legge bukk/felger/mursteiner under incase shit happens. Eller lille bror på 18 år som det blir nevnt over. Begge tinga funker helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Har samme jekk,går akkurat å få begge hjul på ene siden fri hvis du bruker en gummipad på jekken, om du bruker fremre eller bakre vanlige jekkefeste blir det samme da det er lik vektfordeling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 jeg jekker min e39 på diffen og på motortraversen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Enkelt å jekke opp begge foran/bak. Foran = travers, bak = diff. Alltid gjort det på mine biler, og det går fint. Husk ALLTID å legge noe under bilen, i tilfelle jekken klapper. Bukker, paller etc.. Noe som tåler en bil med fart nedover. Bruker biltemas garasjejekk, 1250 kg. Denne er ikke like lav som Racingjekken though. Da kjører jeg bare opp på et par to-fire, så blir det plass nok:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå