Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til opplysning er dette ikke noe stor prosjekt som innebærer turbo eller banebil,

men tenkte å legge ut bilder av bilen min som skal være klar til min 18års dag.

Tar gjerne imot tips om hva som kunne gjort annerledes med bilen og om noe bør endres :D

Kjøpte meg for 14dager siden en E36 318i cab. Denne har full rieger styling, senket (godkjent), skinninteriør, 17'' felger,

og ''custom made'' bakluke. Forrige eier har sveiset igjen hullet til emblemet og skiltopphenge så dette er jevnt med bakluka

og ordna plass til skiltet nedi bakfangeren og bremselys i toppen av bakluka. Jeg syns dette ser rått ut og har ikke sett noe lignende før :)

Bilen har rullet 210000km og er kun 2 rustflekker utenom små perler da den nesten ikke har vært vinterkjørt.

problem: Forrige eier kræsja med en grevling så fronten må byttes å toppakninga må byttes. Er såklart noe småfix

Mitt mål for bilen: Bytte toppakning og framfanger, ta all rusten og lakke opp nødvendige deler. Bytte et skikkeli anlegg og visst det blir penger til overs så har jeg trua på spoiler. Kom gjerne med tips om hvilken spoiler som hadde passet :))

Har også en e39 som må selges før dette ''prosjektet'' startes! Om noen er interresert send PM!

520 manuell, bensin, 1997 mod, gått underkant av 200000km, nye vinterdekk til 5000kr, rustfri, mye er nylakket, skal på eu-kontroll denne uken.

Skrevet

Hadde også tenkt på m-tech styling men jeg syns det er så mange som har den type styling + m3 styling såklart!

Så tror jeg holder meg til rieger da jeg vil ha en bil som ikke er lik alle andre sine, M tech og m3 styling er ivertfall vanlig der jeg bor og jeg har ikke sett mange e36 med rieger styling ! :)

Har også litt stramt budsjett siden lappen også må betalest ;)

Skrevet

Bakre del på bilen din, synst jeg den forrige eiern var veldig heldig med.

For meg så virka bilen mye nyere, den delen synst jeg du skal holde igjen på.

Likte ideen der.

Men kjør på med M-tech plast istede ellers på bilen, og du har en meget grei bil!

Beklager att jeg sier det, men fronten på bilen var rett og slett kvalmende.

Ikke ta det personlig :P

Du skiller deg nok GODT ut med en slik rumpe på bilen, selv med M-teck plast ellers :)

Skrevet

Gratulerer med flott førstebil!

Rieger har en fanger som heter Infinity. Ligner endel på mtech og ikke veldig mange som har den :wink:

vo7b1dn45sbj1q6u803k.jpg

Skal ikke bare bytte til IS-motor istedet for toppakning da?

Skrevet

Ja har tenkt tanken om is motor. Er jo like mange sylindere å tror

ikke de ser forsjell på vanli 318 og is motor'n på eu, mn passer is

motoren iforhold til ledningsnett osv? :D

Skrevet

Grunnen til at folk kjøper mtech isteden for rieger, er rett og slett at rieger er stygt som juling.

:oops:

Du har jo mtech bakfangeren, så kjør på med fullt sett :)

• 1 month later...
Skrevet

Har ett spørsmål til dere der ute om ombygging, hvor jævli er det å få noe godkjent ombygd til m3??

En kompis av meg kjøpte seg en 316 godkjent m3 forrigårs å var ute å slet litt dekk! :D dette er noe jeg absolutt kunne tenkt meg, har i tillegg fått en ganske bra betalt jobb ( 40000-50000 i mnd) så kanskje jeg har råd iløpe av sommern? mn Hvordan er det med godkjenning? umuli? :D

Skrevet

Problemet er vekta, skal en del til for å komme innenfor grensene. Og da må interiøret ut ++.

E36 m3 får du for 25000 i england ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...