Larsemann82 Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Hei! Solgte min 03 320dat i fjor høst, og kjøpte meg en 04 Superb. Tsjekkern har funka brillefint den, men kjenner at suget på en kjøremaskin begynner å snike seg på... Har sett meg ut en 02 330xdat, 167000km, ca 200000,-. Denne er helt "riktig" for meg: 6`er diesel, 4x4, auto, full m-tech, 18"+17", hengerfeste, motorvarmer, stor navi, skinn ++. Fersk insp II. Lurer på et par ting som noen kanskje kan hjelpe meg med: 1. Noen kjente feil/problemer med disse? Har søkt en del på forumet, men det er vanskelig å lese ut om evt problemer er sjeldne eller mer vanlige. 2. Er disse greie og selge videre når km passerer 200000? Vil det være smartere og velge en med lavere km selv om den er en god del dyrere? Alle innspill mottas med takk!
Hakon Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Denne vil hjelpe deg godt på vei. Tror imidlertid ikke det stod noe veldig spesifikt om 330xd. http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Merk at E46 aldri ble levert med xDrive, men snarere et vesentlig mindre avansert 4x4-system. Det er bred enighet om at xDrive fungerer vesentlig bedre, men jeg har lest mye bra om BMWs gmale 4x4-system, så her kan sikkert mange fylle inn med god info. Generelt er det lurt å kjøpe så nytt og lite brukt som du har råd til. Avskrivningen vil uansett ikke bli enorm på en velholdt BMW med diesel og 4x4. Lykke til!
MortenK Skrevet Juni 3, 2012 Skrevet Juni 3, 2012 Foreldrene til en venn av meg hadde en slik 330XD, den gikk helt supert, kom seg lett opp der det var behov for 4x4. De valgte å bytte den ut siden de fikk lyst på E90 med 4x4, så ikke fordi det var noe galt vertfall!
Larsemann82 Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34999476 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34915949 Har sett litt på disse 2 bilene. Noen som har kjennskap til disse? Fine biler begge 2, og de er i mine øyne "riktige" (full M, skinn, auto, navi ++). På den blå ble det i 09 montert nye dempere og fjærer (std, ikke m-tech). Den er derfor litt høyere enn den andre, som kanskje gir litt bedre komfort men ikke like fett stuk som den svarte. På den svarte står det at det er byttet dieselpumpe, girkasse og turbo. Mindre risk for at det skal rase med det første vil jeg tro. Hvilken ville dere gått for (forutsatt at begge bilene er like pene/like god stand)?
Kjennern Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Fett at noen klistre lapper gjør bilen til en ACS bil men hadde valgt den med lavest km hvertfall. Og minst mulig stylet utover original deler.
Mariuse34 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Personlig hadde jeg nok heller sett meg ut en 325xi eller 330xi. Synes ikke den dieselmotoren er SÅ vass. Prøvekjørte 330D for noen år siden og synes ikke det var så mye mer enn rekkesekserlyden som gjorde at jeg ville vurdert den over en normal 320D. Men den får du ikke med firehjulstrekk da. Dette ble mye personlig smak. Men jeg vet ikke hvordan verditapet er. Jeg synes det er litt hårreisende at bilen koster godt over 200.000 vanligvis, for en ti år gammel bil som er to modeller tilbake i rekkefølgen. Du får jo en X5 fra samme år for mindre penger nå. Eller samme pris om du vil ha dieselmotoren (Nå er vel E46 mer pålitelig enn X53, men jeg er skeptisk likevel til prisnivået). Samtidig, e30 325ix holdt seg jo sinnsykt høyt, sinnsykt lenge. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34474345
Larsemann82 Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Ja, bruktprisen på disse er rimelig drøy. Hvis man søker 330x 2002-2005 på finn ser man en del folk som setter prisen sykt høyt. De to jeg har sett meg ut er strengt tatt blant de rimeligste mtp km og utstyr. Stusser litt på at 4x4 ikke ligger noe høyere enn RWD, noe som er tilfellet på de fleste andre merker. Årsaken kan kanskje være at E46 4x4 relativt sjelden. Jeg er også veldig usikker på verditapet.... Nå skal vi IKKE gjøre denne tråden til en bensin vs diesel diskusjon, men synes 325i blir for slapt. 330i kunne nok funket bra, men er alt for glad i dreiemoment og lavt forbruk til å velge en slik(så lenge den ikke er en god del billigere). Men jeg ser helt klart poenget i at 6`er bensin er mer "riktig" på en entusiastbil. Hadde en 03 320DAT M selv i fjor. Snasen bil, men er litt sugen på 4x4 og 6`er diesel for tida. Som dere skjønner er jeg veldig usikker, så bare fyr løs med innspill!
mspec Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 330 bensiner er glad i suppe hvis du tenker den veien Det var jo ikke store forskjellen på km-stand på bilene.. Uten at jeg har hengt meg opp i annonsene så ville jeg tenkt på følgende: Prøv å se på helheten på bilene.Hvilke av bilene ser mest vedlikeholdt ut.Den ene hadde bla. nylig utført inspection2. + i min bok,den andre hadde som nevnt tidlige "acs" på siden av bilen..- i min bok MEN den ene hadde skiftet turbo,girkasse,dieselpumpe og glødeplugger. Disse delene er dyre deler!!Hvis jeg hadde kjøpt en bil som dette ville jeg hele tiden vært redd for at disse delene skulle ryke da det koster en formue Dette er deler såvidt jeg vet som er kjent for å ryke før eller siden.Tenker du å beholde bilen i flere år fremover trur jeg at jeg hadde satset på den som hadde fått skiftet disse delene.Du kan jo prøve å prute den ned noen lapper også En annen sak er jo smaken din.Svart farge kontra fin blåfarge.Sort int kontra lyst int.smaken er som baken
babjorn Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Verditap,er det hele tiden.Da markede oversvømmes med biler.Å allt over 200.000km skremmer mange kjøpere,selv om bilen er godt vedlikeholdt. Å begynne å trekke inn gammle modelene av X5 med rykte om bare problemer å utsende som ikke kan sammenlignes med di nyere modelene,er bare bortkastet.Selv om prisen har falt mye på disse også selvfølgelig,ingen som vil ha dem..
Mariuse34 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Babjorn har ett poeng, men verditap er relativt. Ingen tvil om at e46 330d er ganske dyrt ift. Alder... Hvor lavt er 320xd e90 kommet nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå