Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakka netopp med Fekzen, kan hende det blir turbochip på meg etterhvert :) Har bare noen andre ting som må betales først så får jeg se hva som er til overs. :)

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Var å kjørte 2-3 timer igår, å idag fikk jeg nye svinghjulssensorer fra GS Bildeler å fikk montert de, men bilen lekker noe jævlig olje fra 2 steder ser det ut som. Den ene vet jeg, simringen bake på veiva(Har vært problemet på de 3 siste m20'ene jeg har eid, bytting til ny simmring har ikke ført til at det har blitt tett)

Så må finne ut hva jeg skal gjøre med det... Var forsåvidt å kjørte 2-3 timer idag også, fungerer meget bra! :)

Skrevet

Kom nye pluggledninger i posten idag! Å bestilte ny orginal differensialforing av merket Corteco idag, da jeg har nylonforing nå å all lyden fra diffen kommer inn i bilen.. Å idag fikk jeg endelig tid til å sende adressa mi til UPS så de får levert bredbåndslambdaen. Så den dukker forhåpentligvis opp iløpet av et par dager :)

Skrevet

Hehe har bare en liten filmsnutt... Skal se om jeg får lastet opp den :)

Skikkelig film kommer, det lover jeg! Vet bare ikke helt når da det ikke er barebare å få med seg noen til å kjøre da jeg ikke har lappen ennå! :P Men har fått time for oppkjøring nå :)

Skrevet

Tips:

Läste detta "For jeg kjører med chippa hjerne å 535dyser nå. Ladder 0,4".

Det är vanskeligt att köra med ett vanligt trimchip till turbokonvertering, då det är motsatta inställningar. Du har i ett vanligt trimchip vässad tändning och det gör att marginalen till spikning blir mindre. Redan på 0,4 bar kan en M20 motor spika med original tändning (har testat det själv vid utveckling av program) och med trimchip så kan den börja den spika vid ännu lägre laddtryck.

Så kör med original chip istället nu innan du ska ställa på mer laddtryck, och då behöver du sen backa tändningen. Bra att tänka på så du inte råkar köra sönder nått ;)

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Får jo sprut til under 3000kr brukt da. Da ser jeg ikke poenget med å surre med chip heller. En kompis har EM-tech E6 liggende, får du sikkert for 500 spenn, men må brukes DOS basert programvare. GAMMELT men funker jo.. Dan gyldmark brukte dette i e28'n (søk på youtube :bra snyt i hajjen).

Folk som tror sprut koster 10 lapper tenker bare nytt, og har nok ikke sjekka mye rundt.

Skrevet
Tips:

Läste detta "For jeg kjører med chippa hjerne å 535dyser nå. Ladder 0,4".

Det är vanskeligt att köra med ett vanligt trimchip till turbokonvertering, då det är motsatta inställningar. Du har i ett vanligt trimchip vässad tändning och det gör att marginalen till spikning blir mindre. Redan på 0,4 bar kan en M20 motor spika med original tändning (har testat det själv vid utveckling av program) och med trimchip så kan den börja den spika vid ännu lägre laddtryck.

Så kör med original chip istället nu innan du ska ställa på mer laddtryck, och då behöver du sen backa tändningen. Bra att tänka på så du inte råkar köra sönder nått ;)

Mvh//

A.Fekzen

Takker! Det skal jeg ha i bakhodet :)

Skrevet
Legg ut den lille snutten da:-),

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Den ligger på facebook, men får den ikke derfra å inn på photobucket/inn hit.. Noen som vet hvordan? :)

Skrevet
Får jo sprut til under 3000kr brukt da. Da ser jeg ikke poenget med å surre med chip heller. En kompis har EM-tech E6 liggende, får du sikkert for 500 spenn, men må brukes DOS basert programvare. GAMMELT men funker jo.. Dan gyldmark brukte dette i e28'n (søk på youtube :bra snyt i hajjen).

Folk som tror sprut koster 10 lapper tenker bare nytt, og har nok ikke sjekka mye rundt.

Greit nok du prøver å hjelpe men det var da faen til gnål om det jævla datasprutet da?

Er jo ikke bare å kjøpe et billig sprut til 3000kr? Jeg har ikke kunnskaper til å lage ledningsnett osv osv osv, også skal det jo mappes, muligens flere deler som må handles osv. Dessuten har jeg enda ikke funnet et eneste sprut som er bolt on på m20b25 PREFACE!

Om du finner et sprut til m20b25preface, bolt on, å du mapper det gratis til meg skal jeg gjøre deg/meg selv den tjenesten at jeg skal montere det :)

Skrevet

Må ikke ha for høye forventninger nåda :P

Men tilbake til det fekzen sa, så har jeg nå fått taki en orginal motorstyring som jeg har fått lånt med en kompis, så får teste med det å se om det funker noe særli :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...