Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for det Fekzen! :)

Bilder fra den siste uken:

3 dager gamle dekk..

IMG_0306.jpg

Siste bildet jeg tok med sommerdekk på

IMG_0302.jpg

Ny kjølevifte/viskosekobling:

IMG_0293.jpg

Da jeg tok høyre drivaksel(e30 sleper e30:)

IMG_0284.jpg

Montering av turbochip:

IMG_0278.jpg

Også et bilde en kompis sendte meg på snapchat, 2.gir her

IMG_0300.png

Å bilen funker fortsatt problemfritt. Har åpnet panseret 2 ganger siden jeg fikk lappen. Den ene gangen for å gi starthjelp, å den andre gangen for å fylle på 1 liter olje, vaske motor under å fikse oljeretur da det hadde smeltet hull i slangen på grunn av varmen(Som var grunnen til jeg måtte vaska motor å fylle olje.)

Da var det en del av oljeretur slangen som lå inn mot eksosen, så bytta ut 15cm slange med stålrør, så nå funker det :)

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Svinga inn på samfunnshuset I sykkylven idag så stoppa bilen å ville ikke starte igjen. Pumpa starter å går, reg reim går rundt. Mistenker at coilen har tatt kvelden. Feilsøke imorra :)

Skrevet
Pumpa starter å går, reg reim går rundt. Mistenker at coilen har tatt kvelden. Feilsøke imorra :)

Hvis pumpa starter (og du har koplet den opp som den skal) så er iallefall speedsensoren din ok... (Pedi konstaterer... ;) )

Bytta coil uten hell. Bytte hjerne imorra :)

Byttet coil... Skal bytte ECU....

Men dette er jo ikke feilsøking gutt.... ;)

Har du strøm på coil?

Har du liv i tomgangsmotor?

Ohm'et TDC-sensor på kassen?

Har du spenning inn på dioderelè? (Det bør det være, siden pumpa di går.. For pumperelè får mat fra dioderelè)

Tilstand fordelerlokk/rotor? (jeg mener å huske at du satt nytt inn her, men sjekk allikevel)

To Be Continued ;)

Skrevet
Pumpa starter å går, reg reim går rundt. Mistenker at coilen har tatt kvelden. Feilsøke imorra :)

Hvis pumpa starter (og du har koplet den opp som den skal) så er iallefall speedsensoren din ok... (Pedi konstaterer... ;) )

Bytta coil uten hell. Bytte hjerne imorra :)

Byttet coil... Skal bytte ECU....

Men dette er jo ikke feilsøking gutt.... ;)

Har du strøm på coil?

Har du liv i tomgangsmotor?

Ohm'et TDC-sensor på kassen?

Har du spenning inn på dioderelè? (Det bør det være, siden pumpa di går.. For pumperelè får mat fra dioderelè)

Tilstand fordelerlokk/rotor? (jeg mener å huske at du satt nytt inn her, men sjekk allikevel)

To Be Continued ;)

Vet det Pedi, men forklaringen på det er enkelt å greit at multimeteret mitt ligger på skolen, å dit skal jeg ikke før Mandag.. rotor å fordelerlokk er ganske nytt ja:)

Sensorer på kassen er også nye. Men skal ut å bytte hjerne om 1 times tid, er det ikke den SÅ får jeg lånt meg et multimeter å begynne å feilsøke;) Men takk for tips!:)

Skrevet

Ok da... Men en prøvelampe har du gjerne? Kommer langt på en gammel motronic med en prøvelampe.

Men du får bytte styresentral (ECU) først da, og hjelper det ikke - så får du vrenge hjernen din litt... (T-t-t-tog du an? ;) )

Skrevet

Byttet ecu uten hell. Er ikke strøm til coil, men pumpa går som bare det. Tomgangsregulator durer å går.

Hva er det som skal gi strøm til coil på prefacenettet til 325motorene da? Vet om sensorer på kassa, men de er nye å er i orden mtp at pumpa går.

Tok ned dekslene til tenningslås ++ og så der også, der var det bare velstand.

Skrevet

Kolla så inte vevaxelgivare verkar problem med för den har jag för mig att man måste ha för att få gnist.

Sedan kan det vara DME-reläet också som fått problem - lätt o byta och testa ett nytt.

Mvh

A.Fekzen

Skrevet
strømmen oppi hanskerommet går til tenningsdelen tror jeg. den lille stikkern med 3 kabler i

Delvis korrekt, den grønne er AC+. Det er styrestrøm til ECU.

Den som er til turteller/forbruksmåler det vel?

Du har sort, hvit og grønn ledning der, de går til remote ECU, forbruksmåler og turteller.

Kolla så inte vevaxelgivare verkar problem med för den har jag för mig att man måste ha för att få gnist.

Sedan kan det vara DME-reläet också som fått problem - lätt o byta och testa ett nytt.

Byttet ecu uten hell. Er ikke strøm til coil, men pumpa går som bare det. Tomgangsregulator durer å går.

Hva er det som skal gi strøm til coil på prefacenettet til 325motorene da? Vet om sensorer på kassa, men de er nye å er i orden mtp at pumpa går.

Tok ned dekslene til tenningslås ++ og så der også, der var det bare velstand.

kontakt #15 på coil skal komme fra tenningslås, og kontakt #1 på coil kommer fra styresentral. Sjekk en gang til om det er spenning på #15, hvis ikke så må den jo få det ;)

Sensorene på kassa er ikke utslagsgivende før motor roterer.

Jeg skal legge ungene nå, men gi meg noen minutter, så skal jeg tygge litt på tanken på hva som kan være galt...

Skrevet

Jeg hadde problem med ingen gnist/pumpen startet ikke da jeg skulle ha første oppstart på denne motoren, byttet veivakselsensorer å etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Så om de var defekt, ville ikke bensinpumpen gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...