Tynes944 Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 Bytta BTR uten hell. så nå er det bytte av tennplugger som står for tur. ble nemlig byttet plugger i.l.a bytte av ledningsnett. sto i k20txr denso plugger før som funka problemfritt.
Tynes944 Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 Montert k20txr densoplugger igjen idag, splitter nye, men motor er akkurat som før. Kjørte kanskje 20min idag å da stoppa den helt, å nå starter den ikke i det hele tatt(Men så var det veldig lite bensin på den også nå, å måleren er ikke helt stabil så skal få på den et par hundre kroner bensin før jeg gjør noe mere) MEN jeg lurer på om det muligens kan være bensinpumpa mi som har tatt kvelden jeg, altså den går, men pumper nesten ingenting. For jeg sjekka pluggene som sto i, å alle 6 så ut som de her: (beklager dårlig bilde) Når jeg har sjekka plugger tidligere etter like mye kjøring har de vært mye mere sota, så det sier meg at den får for lite bensin?? Så imorra blir det bytte til Bosch 044pumpe som har lugget på bordet mitt et par mnd klar for montering Da kan jeg værtfall utelukke bensinpumpe også. Også fikk jeg et par nye dekk idag. Bilde av dekk å plugger:
BB454BB Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 ikkje suuperskarpt det bildet av pluggen din, men den ser da normalt sota ut den der
handsome Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Kjøp bensintrykk måler på tema, så ser du jo det fort.. Tror den kosta 100 lapp ca Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
///MoePower Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Pluggene skal ikke være sota nei, da går den for feit. Edit: Varmeverdien på pluggene kan være med å påvirke hvor rene de brennes, da det har å gjøre med hvor godt de leder fra seg varmen de utsettes for. Hvis du bruker en annen varmeverdi nå enn du har gjort tidligere oppnår du kanskje ikke lik forbrenningstemperatur som de gamle pluggene og fargen kan da bli annerledes.
BB454BB Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 bare bra at turbomotorer soter litt plugger!! ikkje vits i å kjøre de magert og skape unødvendig varme/slitasje/havari...
Tynes944 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Begge turbomotorene jeg har "bygd" har jeg latt gå ganske rikt, så sier meg enig med BB454BB
|Ole| Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Begge turbomotorene jeg har "bygd" har jeg latt gå ganske rikt, så sier meg enig med BB454BB ER ikkje bra og la dei gå for "rikt" heller, fort att det gjer meir skade enn nytte...Pluggene skal vel egentlig vere brune...
Pedi Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Sjokoladebrune helst. Mager blanding gir hvitfarge. For feit blanding er ikke bra, turbo eller ikke. Basta. Sprenger fort en plugg ved å drukne den. Men du har jo BTR... Uten måler da? Jøss, trodde 99% av de på markedet var med manometer jeg
BB454BB Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 vist man regner med litt forbruk av plugger så varer motoren lenger! om du får lånt deg eller får installert deg en BBL så kan du dra noen pådrag.. ligg deg UNDER 12 afr. gjerne 11.5 på trykk!
Pedi Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 BBL er jo et must-have ved turbobygg. Tilogmed jeg måtte montere det i min, selv om det ikke var originalt i min. Kanskje en god julepresang?
|Ole| Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 vist man regner med litt forbruk av plugger så varer motoren lenger! om du får lånt deg eller får installert deg en BBL så kan du dra noen pådrag.. ligg deg UNDER 12 afr. gjerne 11.5 på trykk! +1 på den.... Brebands lambda er WIN når det gjelder heime i garaga turbo bygg...
///MoePower Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Enig med pedi angående pluggfarge, og BBL er et must! Men ja, burde ikke være stort høyere enn 12 i afr når man har fullgass / ladd. Den trenger dog ikke å gå så feit på delgass og lave turtall /ladetrykk, skal øke gradvis. Hvertfall det jeg selv har gjort meg opp en mening om..
Morty999 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 bare bra at turbomotorer soter litt plugger!! ikkje vits i å kjøre de magert og skape unødvendig varme/slitasje/havari... det for noe tull da... selv om man har turbo så skal da ikke plugga sote igjen! afr på 11,5 er jo for rikt hvertfall. alle turbo motorer jeg mapper jegger jeg på 12,3 og har fungert strålende.
Tynes944 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Jeg har jo Innovate bredbåndslambda, men av en eller annen grunn har den bikka over Funker en liten stund så plutselig lyser den bare 22,0. Må vel enten kalibreres på nytt eller så har vel o2 sensoren tatt kveld. Men når jeg ladda 1 bar lå lambdaverdi på cirka 12 når jeg tømte 3. å 4. gir, altså ved fullt pådrag, da fungerte BBL'n utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå