Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal få slept bilen fra muttern der den står nå til garasja med fattern å begynne å plukke ned å ta av toppen idag. Så får jeg håpe det bare er pakningen å at ingen av stemplene har fått skade å at toppen er sprekkfri. Det får vise seg :) Også skal jeg få kobla opp målerne idag, det kommer det bilde av! En detalj jeg må si jeg likte meget godt :)

Skrevet

Det regner, så har ikke ofret bilen en tanke ennå. Men har fått den hjem, også tok jeg å ga den en rask vask igår da det var opplett en liten stund. Fikk et par små pakker i posten igår, det var en søt liten detalj som det kommer bilde av senere også Y-ledd så jeg får kobla opp oljetrykksmåleren min. Å det y-leddet var til e30 med korrekte gjenger å alt så den skal være bolt on.

Så må bare beklage den elendige framgangen her men er flere ting som tar tid.

Men skal se om jeg får fått ut fingern til helga å få gjort noe. Er jeg heldig får jeg toppakningen før helga :)

Skrevet
Fikk et par små pakker i posten igår, det var en søt liten detalj som det kommer bilde av senere også Y-ledd så jeg får kobla opp oljetrykksmåleren min. Å det y-leddet var til e30 med korrekte gjenger å alt så den skal være bolt on.

:)

Link?

Skrevet

Bestilt AEM bredbåndslambda! :) Å begynt å demontere.

Også har jeg bestemt meg for at batteri skal flyttest til bagasjen. :)

Så nå er ledningsnett,LMM,luftfilter,trykkrør å olje til turbo demontert. Så imorra blir det å ta av toppdeksel,downpipe,register,kjøleslanger,pluggledninger å løyse ARP boltene å dra av toppen å håpe på det beste :)

Wastegaten som skal på, å klistermerkene som skal på de små rutene på bakdørene, å oljefordeleren :)

IMG_0410_zpsf2c39986.jpg

Slik ser motorrommet ut nå. Beklager helt elendige bilder... :P

IMG_0414_zpsdbd4af35.jpg

IMG_0413_zpse64a7572.jpg

Skrevet

Ble et lite mysterium dette... Tok av toppen nå, toppen er sprekkfri å fin, blokka er fin, stemplene ser bra ut å toppakninga var som ny! Eneste jeg kunne se var en MEGET liten antydning til at det har vært en smule varmt på stempel 4 å 5 tror jeg det var.. Har et par bilder:

IMG_0415_zps8323e53e.jpg

IMG_0418_zpsfc516232.jpg

Å slik så det ut på alle 6.

IMG_0417_zps86c05eb6.jpg

Så da er det bare å vente på ny pakning å få montert sammen! :)

Skrevet

Da ble det faktisk forandring i planene, igjen. Har fått lånt meg verksted en hel helg, men alt mulig verktøy, løftebukk, skikkelig steamer osv, så da tenkte jeg å bruke anledningen skikkelig!

Så det som skal gjøres nå, er:

Motor skal ut å separeres med girkasse. Veiva skal ut å kontrolleres, monteres sammen igjen med NYE rådelager, RIKTIGE veivlager. Ny simring i bakkant/framkant av veiven.

Montere facelift vannpumpe å facelift ekspansjonstank.

Motorrom skal rengjøres skikkelig å skal bli svart

Ny toppakning skal såklart monteres.

LMM å TPS skal byttes(Grunnen til dette er å utelukke at de har noe med køddinga som har vært i det siste)

Blokka skal hones.

Stemplene skal kontrolleres.

Rådelager skal byttes

Skal sveise rør til wastegaten så jeg får den inn igjen i eksosen.

Grunnen til dette er forskjellig. Har lenge vært misfornøyd med hvordan motorrommet har sett ut, å liker ikke å kjøre med motor med ulyder.. Har hatt noen kaklelyder fra bunnen i det siste, å dette skal nå finnes ut av å ordnes. Å jeg skal være ærlig å si at jeg gjorde en feil da jeg monterte sammen motoren sist gang, jeg ødelagte det ene thrustlageret, å det ble da satt i et gammelt et, å resten nytt. Å det gamle, det var SLITT. Så gleder meg til å få det sammen 100& denne gangen :) Er jo første gang jeg "bygger" motor fra bunnen av. Å når jeg har gjort dette 1 gang tidligere, går det litt lettere :)

Å denne gangen, skal jeg VIRKELIG prøve å følge godt opp med bilder! Alle delene er bestilt, å forhåpentligivs har jeg de før neste halg. Da planen er å begynne på Fredag om en uke, å forhåpentligvis være ferdig på Søndagen :)

Skrevet

Liker planene dine.

Det finnes nok endel info å finne på nettet om how-to-do-it. Jeg har lagt ut noen bilder i tråden min også, hvis du skulle lure på noe - de bildene har du gjerne sett?

Skrevet
Liker planene dine.

Det finnes nok endel info å finne på nettet om how-to-do-it. Jeg har lagt ut noen bilder i tråden min også, hvis du skulle lure på noe - de bildene har du gjerne sett?

Stemmer det ja, har fulgt tråden din helt fra begynnelsen :)

Gjorde meg et greit kjøp på en gammel Opel Rekor 1969 modell idag, med OMP bøttestoler foran å fuelcell baki med 2,6 omega rekke sekser å senator 3l girkasse å greier å greier. Så nå får e30n seg fuelcell å bøttestoler! :)

Var også en tur innom Bilxtra idag å handla meg 5 meter med 50mm2 kabel som skal brukes da batteriet skal flyttes i bagasjen.

Bilde av stolene:

IMG_0450_zps300d17da.jpg

Skrevet

Da har jeg fått ut begge stolene fra Rekorden idag, å fått støvsugd å satt de til "lagring". Når de blir montert er usikkert enda.

Har også fått meg fuelcell som skal monteres i e30'n, så på Fredag skal gamle tanken ned! Den er meget opprusta så skal bli godt å få bort den.

Venter bare på deler nå! Meget gira på å få til motoren igjen nå!

Å om det skulle være skade på stempler/veiv, så har jeg fått taki en komplett 325 ix bunndel som skal være i bra stand. Så om deler dukker opp før Fredag, blir det skruing fra Fredag til Søndag neste helg!

Ut med blokk, steame alle deler, pusse ned motorrom å male 2-3 lag med svart blank hammerite.

Kontrollere bunndelen, få i nye rådelager,veivlager,ny vannpumpe, ny simring i bakkant av veiva å få montert sammen motoren igjen. Om ting går etter planen skal blokka ut på Fredag å motor skal i igjen på Søndag. Men om deler mangler osv osv får det bare vente. Bedre å vente på å få riktige deler enn å kaste det sammen.(Som jeg har gjort 1 gang før......)

Også skal som sagt bensintanken ned å tilpassing av fuelcell blir påbegynt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...