Desko-K Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Hører en ulyd fra forstillingen som er nesten konstant mens bilen er i bevegelse. Ville beskrive lyden som en gnisselyd, det er noe metall som skraper i noe. Virker ikke som lyden kommer fra kun ett hjul, men begge hjul foran/under motoren. Lyden er ganske høy og intens så vet ikke om jeg burde kjøre bilen engang i denne tilstanden? Hva kan det være, er det noe jeg kan sjekke selv uten bukk, før jeg setter inn på verksted?
scoot Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Det er ikke noe så enkelt som at noe har setti seg fast mellom skiva og bremseskjoldet? Hvis ikke er det jo litt typisk hjullager. Øker lyden med farten, eller er den konstant?
Desko-K Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 Ikke som jeg kunne se iaffal bare ved å titte gjennom felgen men syns lyden er litt for voldsom til at det bare kunne vært en småstein liksom.. Men hvis et hjullager har gått, ville jeg hørt det fra begge sider? Hadde hørt at da ville lyden kun komme fra ett hjul... Lyden øker med farten ja
vegard89 Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Du vil nok høre lyden uansett.. men med deffekt hjulager kan også lyden bli værre i det du svinger i skarpe svinger i større fart osv..
scoot Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 En stein kan lage en helt jæævlig lyd. Sjekk hjullagrene dine. Jekk opp bilen og røsk og riv litt
Desko-K Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Skrevet Juni 5, 2012 Hvordan sjekker jeg hjullager bortsett fra å rive i hjulene og sjekke etter slark? Kan ikke si jeg merker noe slark og lyden kommer fra begge hjul virker det som.. lyden er noen ganger verre ved svinging, men den er der konstant og bråker også helt sykt når jeg kjører rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå