Gå til innhold

Schanke's E46 320TDA Sedan!


Anbefalte innlegg

Solgte E36'n å kjøpte E46 :smile:

 

Da jeg kjøpte den i 2012
jbfgwsev75zidmds11n5.jpg

 

Slik den er nå i 2014

post-59014-0-90692800-1417878939_thumb.j


Informasjon:

- Årsmodell: 2004.
- Farve: Orientblau metallic.
- Karosseri: Sedan.
- Motor & gear: M47N2D2 - 150HK / Automat Tiptronik.
- Understell: Orginal med powerflex foringer og tectylert.
- Interiør: Svarte skinnseter med nedfellbare bakseter.

 
Utstyr forøvrig:
 
Air condition, cruisekontroll, handsfree, kjørecomputer, klimaanlegg, midtarmlene, multifunksjonsratt, navigasjonssystem, koppholder, regnsensor, ABS og antiskrens, airbag foran, servostyring og sentrallås.

Utført i mitt eie:

* Proff tectylering av understell
* Blinklys h.f og v.f
* Deksel og stikkontakt baklykt venstre
* Sorte nyrer
* Ny skiltlys/ bagasjelokk list
* Nytt bmw panser-emblem
* Nye skilter
* Nye frontlykt glass
* Lakkert og montert CLS carbon bakluke
* Ny frontrute
* Ny mediaspiller (eonon.)
* Nye høytalere forran og bak (hertz.)

 
Bytte av slitedeler:
 
Glødeplugger
* Gløderele
* Bremseskiver og klosser
* Batteri
* Foringer stabstag
* Veivhusventilasjon
 
Vurderingsliste:

* Proff toning av rutene
* D99 /D95 spiller
* Karbon bakluke, lakkeres i bilens farve
* Karbon panser, lakkeres i bilens farve
* Led lang lys, nær lys og tåke lys
* Sorte nyrer
* Justerbar senk
* Downpipe, kat og 2 stuss rakrør
* 18" felger med sommerdekk

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Rakk akkurat å vaske bilen til helga før det veksla fra pluss grader til minus :) Meldt mengder med nedbør i dag og storm på kvelden, best å parkere for dagen!

w57oduw5iozo5pxldhjc.jpg

Jeg har noe jeg lurer på:

* Kontakten til bak lyktene har eiret, hvordan skal jeg få reparert dette ? Pærene går hele tiden.

* Jeg har masse steinsprut på panser og rust i kantene på bakluka, da fikk jeg ideen om å kjøpe disse i karbon så jeg slipper å lakkere nå for så å måtte gjøre det samme om 5 år. Hva mener dere? Er det bare tull?

*Hvis jeg valser hjulbuene, vil lakken mulig flasse av og vil verdien på bilen synke ?

*Noen som vil tipse meg om ei bra bak potte som har doble stusser? Ja det er diesel bil :)

SETTER STOR PRIS PÅ TIPS OG MENINGER

Måtte alle ha ei riktig god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få proffosjonelle til å valse hjulbuene, gikk for noken som kunne det på hjulbuene bak på min E39, og det vart veeldig bra resultat, ingen sprekker osv i lakken.

Vil anbefale deg å kjøpe downpipe uten katalysator, for så å reise til svendsen eksos å få de te å sveise på rakt rør istedenfor lydpotte bakerst, med 2 enderør. det gjorde eg, fint turbosus på lavt turtall, og etter 2000rpm så får du en "fin" bromming, lignende dette:

, høyres bedre ut ved pådrag. (ikkje eg som laga videon)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få proffosjonelle til å valse hjulbuene, gikk for noken som kunne det på hjulbuene bak på min E39, og det vart veeldig bra resultat, ingen sprekker osv i lakken.

Vil anbefale deg å kjøpe downpipe uten katalysator, for så å reise til svendsen eksos å få de te å sveise på rakt rør istedenfor lydpotte bakerst, med 2 enderør. det gjorde eg, fint turbosus på lavt turtall, og etter 2000rpm så får du en "fin" bromming, lignende dette:

, høyres bedre ut ved pådrag. (ikkje eg som laga videon)

Tar med meg begge disse tipsa, takk for det :) Lyden hørtes jo kul nok den :D

Tror du svensen vil flå meg økonomisk for å gjøre dette ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...