Gå til innhold

Brukbar 330d? Stiv pris?!


Rxlpower
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte selv min 330xd 2003 mod med 204hk som var likt ustyrt og i meget bra stand generelt for kr 220.000 så den er nok i overkant priset.

Hadde da hatt den for salg i 1,5 mnd og måtte justere prsien ned fra kr 249,000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bilen er verdt er vanskelig å si, enkleste er å sjekke andre tilsvarende biler på Finn.no for en ca snitt pris. Om du syns 210 er en OK pris kan du vel legge inn bud på dette. Mulig du får nei fra selger på det, men kan jo hende han sier ja også. Du kan jo også ringe en BMW forhandler å høre hva de mener er en kurrant pris på en slik bil. Mye av bilene på Finn er overpriset. Mye drømme priser som gjennspeiler seg i at dem ikke blir solgt.

Ellers er det lurt å ha litt is i magen, dukker garantert opp flere slike biler så er dumt å betale mer en man selv synes den er verdt. Prisene raser på E46 og stort sett andre biler. Mange som sliter med å selge om dagen. Så det kan være lurt å ikke forhaste seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gitt mer enn 220.000 for denne. Viktig å huske på at Bmw snart kommer med en ny 3 serie stasjonsvogn og da er denne 2 generasjoner gammel. Denne er også med manuelt gir og det senker prisen noe i forhold til de med automat. At den er kjørt lite teller jo en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den der ligger ca 50000 over reell salgspris. Du får en preface e91 320d med det utstyret for 280 000. Legg på 50 til for 330d

[-X Iflg bruktbilhåndboka så skal du legge til kr 93.000 for en 330d.

Da tror jeg du kan tørke deg med den bruktbilhåndboka, for det spiller liten rolle når det er markedet som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baserer mine utsagn angående 07 320d e91 på prisen jeg betalte for min i desember, og hva jørgen lie fikk for sin nå nylig.

Det er imidlertid stor forsjell på kjørestilen til enkelte, spesielt i tyskland. Steinsprut og slitte bremser på disse ved bruktimport når de nærmer seg 100 000km, er det ekstreme variasjoner på. Noe som i mine øyne gjør en reell differanse på 10-15 000kr i forhold til verdien på bilen. Forsjellene var hvertfall store (og en klar sammenheng mellom slitte bremser og steinsprut) når jeg sjekket rundt i fjor høst.

Når du er i markedet etter en bil som er noe spesiell i norge (330d med manuell er ikke akkurat en volum-modell i norge) så ville jeg sjekket mulighetene for import på bestilling, hvis du ikke ønsker å importere selv. I tyskland er markedet en del større, og du slipper kanskje i mindre grad å måtte inngå eventuelle kompromiss med utstyr, slitasje, kmstand og pris.

Nå vet jeg ikke hva ditt bruksområde er, men jeg syns egentlig min e91 er litt liten som familiebil. Hadde jeg hatt behov for barnesete med mer- ville jeg heller satset på e61. Der bør prisjusteringen i markedet være unnagjort, med tanke på at F11 har vært i markedet en stund. Er e61 aktuelt, ville jeg ikke vurdert pre LCI pga det er mye feil på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...