Gulbrandsen95 Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Litt info?? åssen motor bør du gå for?? ( M43 ? ) etter facelift?? (96 ----> nyere?) 318is eller 318?? (forskjellen?) noe mer du bør være på utkikk etter?? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål. "E36" er ikke en dekkende topic.
ZhilleN Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 1. Personlig ville jeg gått for m43, på grunn av at den motoren har kjede, og ikke reim. 2. Vet ikke hva du er ute etter her, men hvertfall så begynner facelift sent 96 mod. 3. 318is motoren sitter som regel i coupe, men for den også i en ganske så sjelden utgave i sedan. 318is motoren har 140hk orginalt, 318 har 115hk orginalt.
ronnyskretting Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Kan også gå for 318 is fra facelift utgave. Det er M44 motor og har også kjede. Er mye større potensial i den i forhold til en vanlig 318 motor. Men prisen er nok en del høyere.
Gulbrandsen95 Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Skrevet Juni 14, 2012 noen som har bilde og kan forklare litt om hva som er forskjell etter faceliften?? hvorfor er kjede bedre enn reim??
320i e36 Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 jeg kan si dei at kjede sliter ikke like mye og største problemet med kjede er at det kan bli litt laust men det er ikke noe stress. kjede må du ikke skifte like ofte som reim. ofte så sitter kjede på ut bilens levertid.
ZhilleN Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Skjedde ikke så mye med faceliften i forhold til preface, noen små oppgraderinger innvendig, digitalt klimaanlegg, interiøret og smådill. Utvendig så har du jo frontplata, og det var det, ikke store oppgraderinger på facelift e36. Kjede har en stor fordel, hvertfall hos bmwmotorer, det er mer slitesterkt, vedlikeholdsfritt, nesten, og er bedre for registre, da dette er mer stabilt. Når kjede blir slakt, noe som er vanlig etter 100.000km - dette varierer, slår det mot motorveggen, og må strammes.
ronnyskretting Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 På faceliften ser du også et annet sideblinklys på skjermen. Det er et lite enkelt som ikke har den stygge svarte plastikken på seg.
Gulbrandsen95 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 aha ! Hvordan er disse å forsikre for en ungdom som meg?
ZhilleN Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 Det får du nesten finne ut selv, gå inn på forsikringer og sjekk priser der.
Gulbrandsen95 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Skrevet Juni 16, 2012 Det får du nesten finne ut selv, gå inn på forsikringer og sjekk priser der. japp ! noen nettsider hvor de selger deler og styling til e36??
joakimh Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 1: så ville jeg personeligt godt for en rekke sekser (m50 eller m52) men er disse somregelt priset litt høyere og dyrere og forsikre 3: ville nok godt for 318 is istedenfor 318. litt kjekkere med litt mer futt i bilen disse foreksempel selger deler/styling til e36 koed.no, gs bildeler, schmiedmann og ebay osv... tror at 318is er litt dyrere og forsikre men somregelt så er e36 dyrere en mangen andre modeler siden det er "ungdomsbil" og sånt. men jeg har hørt at if har ganske bra priser forholdte mangen andre nå fortiden men kan ikke garantere dette men vert og høre med di
Gulbrandsen95 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Skrevet Juni 17, 2012 1: så ville jeg personeligt godt for en rekke sekser (m50 eller m52) men er disse somregelt priset litt høyere og dyrere og forsikre3: ville nok godt for 318 is istedenfor 318. litt kjekkere med litt mer futt i bilen disse foreksempel selger deler/styling til e36 koed.no, gs bildeler, schmiedmann og ebay osv... tror at 318is er litt dyrere og forsikre men somregelt så er e36 dyrere en mangen andre modeler siden det er "ungdomsbil" og sånt. men jeg har hørt at if har ganske bra priser forholdte mangen andre nå fortiden men kan ikke garantere dette men vert og høre med di Jess, "is" har litt mer futt ! og takk for informasjon om forsikring og ikke minst nettsidene E36 går ann å sette på M-Tech (skjørter og fangere) hvor selges dette??
Odd-M Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Jeg ville ikke kjøpt med M40. Mye tull med toppene og hyppige reimbytter på register. M43 og M50/M52 er solide konstruksjoner. Jeg må si, at selv om jeg foretrekker lyd og effekt i sekserene, så har M43 imponert meg. Den er omtrent like kvikk som toliters sekser takket være lav utveksling, ikke noe særlig til motorveikjørong da, og er mye rimeligere i drift. Sekserene har en ganske lat karrakter og krever gjerne litt turtall for å gi trykk, noe som drar forbruket opp. Edit: når man ser på så gamle biler betyr selvsagt tekniskx tilstand mye mer enn motor og utstyr.
bmwmann24 Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Du går jo for seksern!! 316/18 er rimeligere å forsikre, men du verden det er elendige motorer, det tikker å banker som regel i alle e36 4erne.. 320 sedan/coupe er nok det beste valget. 318is er typisk ungdomsbil med høy kræsj statistikk! ergo, dyrt å registrere. Men, ja du går seff for kjededrev om det blir 4er! Finnes ikke kjipere ting en å glemme å bytte reima! Det ender med ras (dyrt å kjeeeeedelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå