Z1 Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Ble fin med di hjula der . Vet du om di passer på E46t ? Har noen i kjikkerten ...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 har et13 og et21 på mine hjul. så er vell e46 et på ca 45. da er det bare regne ut hvor de ender opp på din bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Dagens update! Fikk endelig nok mot i meg til å trosse minus gradene og skru litt bil. Problemet er tankmåleren som ikke virker. Så startet hele showet med å gå løs på tanken for å inspisere etter åpenbare feil. Tok ut baksete for å komme til inspeksjonslukene til tanken. Her var det mye gris, så dro frem støvsugeren, vannbøtte og en klut for å gjøre jobben litt hyggeligere. Her er nivå måleren og pumpen ute og sjekket for åpenbare feil. Og en liten titt ned i tanken. Etter min egen mening så virket alt ok. så spesielt etter dårlige loddinger, brudd på ledere og om måleren hadde kontakt med flotøren. Da var det bare å montere alt tilbake og gå løs på andre siden for å ta en titt. alt virket ok der å. Måtte frem med litt rengjøring her også. tok bare et bilde desverre. Kan være feil på måleren selv om jeg føler at tanken er feilfri. men vet ikke hvor og hva jeg skal gjøre nå. Tankmåleren virker fortsatt ikke. Har sjekket etter en sikring for måleren, men finner ingenting. Er det andre sikringer enn de som sitter i boksen under panseret? Egentlig bare glad bilen startet igjen Hjelp! Noen som kan noe om dette problemet eller kanskje kjenner noen som vet litt om saken? God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Ingen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Vet ikke med e36, men e39 har sikringsboks over hanskerommet, dvs du åpner hanskerommet, så er det 2 hvite skruklips der, så "detter" sikringsboksen ned... evt over batteriet som er bak? Kjedelig med sånne "småfeil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Aha, takk for tipset, skal ta en titt i morgen Bare glad noen har tips jeg. virker som det er mye verdensmestere her helt til man trenger hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Skader iallefall ikke å sjekke har du evt åpnet instrumentpanelet og sjekket etter brudd ol på hovedkortet der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 Skader iallefall ikke å sjekke har du evt åpnet instrumentpanelet og sjekket etter brudd ol på hovedkortet der? Har kun tatt den vanlige instrumentpanel testen. hvor alle målerne blir testet samtidig Kan jo ikke skade å dra ut instrumentet å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Ut å Ohm'e litt i ettermiddag. håper på endelig svar på dette tank måler problemet.. Blir fort lei av å kjøre på tripp teller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Da er den OHM'et. høyre side: 187 ohm ca venstre side: 340 ohm ca Dette sier til meg at begge målerne virker men har forskjellig mengde bensin på hver side? ohm'et mellom de to pinnene dere ser på bilde under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Da har jeg glad nyhet! Tankmåleren virker! Etter å ha demontert ratt og instrument igår for å inspisere satte jeg alt på plass igjen uten å ha funnet noen åpenbar feil. Når jeg monterte den siste pluggen bak instrumentet ( den lille sorte ) så la jeg merke til at låsen på pluggen var dårlig. Jeg klemte den godt inn og skrudde på tenningen og jaggu virket bensinmåleren igjen! Så konklusjonen, trur jeg, må være at den låsen er dårlig og pluggen har vibrert ut og laget en slags vakkelkontakt som gjorde at bensinpumpe sikringen gikk. Men glad for at det viste seg å være en latterlig feil og bilen er tipp topp stand! Har lært mye om bensinsystemet. Så sitter igjen med mer kunnskap om e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 godt det løste seg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Sa du skulle sjekke der hehe men skal ikke ta creds for det bra jobba og godt det ordnet seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Weee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Hehe er ganske glad det var noe så tullete nå er det bare å fikse den forbanna airbag lampa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå