Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello

Har sikkert over 5cm dødgang i rattet. Dette irriterer meg veeeldig mye!!

Bilen sporer noe sinnsykt, hin dagen bremset og svingte jeg samtidig på en ujevn veg, og da var det nummeret før jeg fyrte inn i bilen i høyre feltet... Hjulene finner sin egen vei..

Har du et forslag til hvordan jeg kan fikse det blir eg glad :)

Og hvordan man får av rattet, har ikke gjort det før. (Har airbag)

E34

520i 1995

Skrevet

Heilt normalt på e34 :)

Nei du kan jo prøve å justere skruen på toppen av styresnekka, er ein 17 mm fastnøkkel og eit skrujern du treng, men ta litt om gangen. Er vel ei foring inni snekka og som kan bli dårlig. Ellers er det vel endeledd fks, men tippa det ligge i snekkka.

Skrevet

Nei du kan jo prøve å justere skruen på toppen av styresnekka, er ein 17 mm fastnøkkel og eit skrujern du treng, men ta litt om gangen. Er vel ei foring inni snekka og som kan bli dårlig. Ellers er det vel endeledd fks, men tippa det ligge i snekkka.

Ja okei, er det bare å fjerne ratt og airbag så ser jeg det eller? stress å få av rattet??

Skrevet

Ja okei, er det bare å fjerne ratt og airbag så ser jeg det eller? stress å få av rattet??

Den sitte framme i motorrommet på førarsida, bak dynamoen :P

Skrevet

Veldig typisk E34, dette. Synd, for resten av bilen er bare nydelig.

Er mye som kan forårsake dette. Sliten styresnekke er en ting, men foringer og stag har også stor innvirkning.

Om casterstag foringene dine er kaputt, så blir bilen helt pære å kjøre. Parallellstag har også innvirkning. Hvilken dekkdimensjon kjører du med? Er veldig sær på dekk også, disse bilene.

Bytt gjerne hjelpesnekkeforing også, koster nesten ingenting.

Om ikke du har byttet disse delene i forstillingen, ville jeg begynt med det. Fort gjort å stramme snekka for mye, og da er det fort takk og farvel med den.

Om det er av interesse, har jeg et sett med casterforinger og en stk. hjelpesnekkeforing du kan få til en billig penge :)

Skrevet
Veldig typisk E34, dette. Synd, for resten av bilen er bare nydelig.

Er mye som kan forårsake dette. Sliten styresnekke er en ting, men foringer og stag har også stor innvirkning.

Om casterstag foringene dine er kaputt, så blir bilen helt pære å kjøre. Parallellstag har også innvirkning. Hvilken dekkdimensjon kjører du med? Er veldig sær på dekk også, disse bilene.

Bytt gjerne hjelpesnekkeforing også, koster nesten ingenting.

Om ikke du har byttet disse delene i forstillingen, ville jeg begynt med det. Fort gjort å stramme snekka for mye, og da er det fort takk og farvel med den.

Om det er av interesse, har jeg et sett med casterforinger og en stk. hjelpesnekkeforing du kan få til en billig penge :)

Ja okei, har continental sport, ganske slitt 235/45 R17.

Skal ta en titt på det og heller gi deg en tilbakemelding om jeg trenger :)

Takk for svar!!

Skrevet

Samme som min da med andre ord, jeg måtte gå over styringa og stramme diverse ting her i vinter. Det er desverre ganske normalt. Gode tips er å sørge for at forstillingen alltid er i topp stand og alltid kjøre på riktig olje ( grønn ATF ). Er forstillinga sliten går dette utover alt annet som også innebærer større slitasje på snekka.

Det er også en stor mutter på rattstammen din, hvis du tar av sparkedekselet over pedalene dine ser du den, du kan prøver å stramme denne samtidig som du prøver å stramme selve styresnekka.

Skrevet

De fleste BMW'r skal ha grønn olje. Dette står på lokket på din servo-olje-beholder. Bruker du rød risikerer du å ødelegge servopumpen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...