freser93 Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 har i det siste kommet mer og mer lyd fra clutchen så den er på tide å bytte, å så lurer jeg på om det er farlig å kjøre den mens den lager ulyd. fram til jeg får bytta? å så lurer jeg på om noen har en guide eller noen tips angående clutch bytte på 318is m42.
SweetBMW Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Spørs hva slags ulyd det er a? er dfet når du trykker inn clutchen det er ulyd? uling? eller skraper det? Hvis det skraper kan det være lamell som er helt utslitt og da kan du ødelegge svinghjulet ditt. og DET er dyrt Uler det når du trykker inn pedalen er det utløselager, dfette kan du kjøre litt med, men ikke mange mange tusen km.
freser93 Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Spørs hva slags ulyd det er a? er dfet når du trykker inn clutchen det er ulyd? uling? eller skraper det?Hvis det skraper kan det være lamell som er helt utslitt og da kan du ødelegge svinghjulet ditt. og DET er dyrt Uler det når du trykker inn pedalen er det utløselager, dfette kan du kjøre litt med, men ikke mange mange tusen km. em. når jeg trykker den inn så er det ulyd/skrape lyd.
SweetBMW Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 utløselager..... kan kjøre littegrann.. men bytt fortest mulig.
MaWeRiCk Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Du må bytte klutch ! På 318IS er det jævlig trangt å skille motor fra gearkasse. på min kom jeg best til med 2 korte forlengrere og 2 ledd på skralla, skrudde fra undersiden av bilen. det er Torx skruer så du må ha torx kopper. Dette er mange timers jobb på verksted så du sparer mye hvis du har riktig verktøy og kan skru selv.
Clausfox Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Du må bytte klutch !På 318IS er det jævlig trangt å skille motor fra gearkasse. på min kom jeg best til med 2 korte forlengrere og 2 ledd på skralla, skrudde fra undersiden av bilen. det er Torx skruer så du må ha torx kopper. Dette er mange timers jobb på verksted så du sparer mye hvis du har riktig verktøy og kan skru selv. God plass på 4er'n! være når man skal ha ut ei e36 M3 kasse! der er det trangt! hehe Får en bra Sachs Clutsh på koed til en veldig bra pris! Bytt også svinghjul lager! lett å bytte hvis du har avdrager! Må også ha sentrefigreings verktøy til clutshen når du setter den inn igjen! Også kan det være greit å lufte slavesylinder når du har satt alt på igjen! fort gjort! men husk å fyll bremsevæske beholdern helt full! Ikke mye hjelp, men litt viewtopic.php?f=11&t=169280&start=45
freser93 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Du må bytte klutch !På 318IS er det jævlig trangt å skille motor fra gearkasse. på min kom jeg best til med 2 korte forlengrere og 2 ledd på skralla, skrudde fra undersiden av bilen. det er Torx skruer så du må ha torx kopper. Dette er mange timers jobb på verksted så du sparer mye hvis du har riktig verktøy og kan skru selv. God plass på 4er'n! være når man skal ha ut ei e36 M3 kasse! der er det trangt! hehe Får en bra Sachs Clutsh på koed til en veldig bra pris! Bytt også svinghjul lager! lett å bytte hvis du har avdrager! Må også ha sentrefigreings verktøy til clutshen når du setter den inn igjen! Også kan det være greit å lufte slavesylinder når du har satt alt på igjen! fort gjort! men husk å fyll bremsevæske beholdern helt full! Ikke mye hjelp, men litt viewtopic.php?f=11&t=169280&start=45 hehe delte meninger ^^ fint d, men uansett. jeg bestilte forsterket sachs clutch kit fra koed på mandag, så får den vell om ikke så lenge^^ noen av dere som vet om jeg får med svinghjuls lager i det ? evntuelt om jeg ikke gjør det, hvor bør jeg kjøpe d?
Robin L Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Jeg kjørte i flere år med dårlig utløserlager på merca mi. Det fungerte gull sålenge jeg hadde den men var litt irriterende da
MaWeRiCk Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Følger med utløserlager til klutch hvis du bestiller komplett klutch og ikke bare lameller. Is motoren er presset helt bak i torpedoveggen for å få vekta lengst mulig bak. Is`n har 53/47 % vektfordeling forran/bak. Beste BMW å kjøre sving med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå