Gå til innhold

godkjenning av gs-felger - godkjenningspapirer?

Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

heisann,

har et sett gs hypertrack 8,5 og 9,5 x 19" på bilen min og skal godkjenne de i samme slengen som senkesettet. noen som vet hvor jeg finner tak i papirer på disse felgene, om jeg i det hele tatt trenger?

og nei, jeg kan ikke bare ringe gs, ettersom jeg er utenfor telefondekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Jeg fikk skrevet inn 8,5x19 og 9,5x19 Silvertrack i vognkortet på min E39 uten problem. Essensen i å få gjort noe slikt uten dokumentasjon er at oppsettet ser nogen lunde fornuftig ut (les: dropp stanceworks stilen) og at du på forhånd har "søkt" om hjulbytte til Statens Vegvesen. Oppfører man seg greit og ter seg normalt får man til det meste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 19" Gs-hypertrack 8.5 og 9.5.. skal ha 235/35/19 foran og 275/30/19 bak..

Skal stå på en E39 Touring, med lett senk 40/20.. Tror dere dette går greit?

Det kommer nok helt an på ettersom E39 touring aldri har blitt levert med forskjellig bredde på hjulene. Ergo er du nødt til å ha en eller annen form for dokumentasjon som viser at E39 touring er godkjent med bredere dekk bak enn foran. Det beste kan imidlertid være å skrive en lett "søknad" hvor du ytrer ønske om å få godkjent felger og dekk, samt senkesett. Greier du å fremskaffe TÜV eller annen dokumentasjon på tilsvarende hjulstørrelser (les: ET, bredde osv) bør og kan det i mange tilfeller være god nok dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...