BB454BB Skrevet November 26, 2012 Forfatter Skrevet November 26, 2012 tja det skjer ikkje mye spennende her i gården...bare sosa rundt.. har fått meg ett lite problem med bilen, der toppakningen blåste.. slet av toppen og inspiserte for sprekkdannelser! noe eg ikkje kunne finne så i god tro ble alt rengjort, toppen lettere frisert og motoren ble montert sammen igjen med nye pakninga.. det gikk ikkje mere enn 2,5 mil kjøring så var kjølesystemet steinhardt og den slapp trykket på ekspansjonstanken!!! hmmm.. av igjen med toppen...finner fortsatt ikkje sprekk, men har belaget meg på å montere motor sammen igjen en gang til no med en annen topp..om dette ikkje virker så vil det bli bygget ny bunndel da blokken er muligens sprekk om det ikkje kommer seg med en annen topp nå.. over til litt bilder... Ferdigportet og ribbet topp, klar for montering!!! Nye tettninga e kjekt! Blodslitet påbegynt...bare 21 igjen... Friskt porta er halvt vinni. Klar topp for montering i bil...men klokken gikk fra meg i dag
BB454BB Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 jaja guta... fikk sammen bilen, men det var dårlig suksess...fortsatt like voldsomt med trykk i kjølesystemet og no kom det faktisk endå fortere... eg har begynt å skru sammen ny m50.. denne gangen prøver vi ny VRI... går opp på komp til 9.2:1 og går opp i durasjon på kam. Frest spor til PIANOTRÅD NYSVARVAD
maddafakka Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Han som maskinere han kan sakene sine ser jeg!
Tynes944 Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Mye bra arbeid her å artig prosjekt, følger med! Satser på at du får den sammen igjen, ser ut som du vet hva du driver med
oddis Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Sprekk i blokka da med andre ord? Hvor mye dreide du av de stemplene til 9.2? Jeg ville vurdert å lage meg benk til å sette inn ventilfjærene. Behøver ikke være så fancy konstruksjon. F.eks noe sånn:
BB454BB Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 er nok sprekk i blokken vil eg tro. har ikkje funnet den endå, men den må være der. sikkert hendig den benken der, men med en ordinær ventilfjærklemme kommer man langt. når man har dreisen på det så tar det under en time å montere 24 ventiler.. og det er montering som er litt dill..demontering går radigt. Lite bilde no i julen!! motor er sammenskrudd og kommet i bil. men er noen gode timer arbeid igjen før oppstart
BB454BB Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Skrevet Januar 13, 2013 Var sprekt i sylinderforingen på syl 3 ut til en kjølekanal.. Men når me går litt dypere i å finne årsaken så viser det seg att ringlandet på dette stempelet har knekt, samt det er slått sprekk i toppen av stempelet..HER har vi hatt torhenningsbank på besøk! og endå dypere i årsaksfinningen så viser det seg at den ene bensinpumpen har streika( eg kjører med 2 pumper) og derfor har bilen gått men det har ikkje blitt levert tilstrekkelig med lake på høyt trykk og mye turtall.. ergo...havari..
BB454BB Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 lenge siden sist no. eg ikkje så flink å ta bilda å sånn. men har ikkje skjedd stort annet enn at vi var ute å lufta biln litt i går. litt film til de som lika sånt
tommyheimberg Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Lest gjennom hele tråden nå, bra prosjekt!, liker pågangsmot!, ca effekt er det i motoren nå?, har du brukt s50'n du bygde eller står den på vent? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
BB454BB Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 S50en er komt i en e34 (under bygging) eg ikkje noe spesielt fornøyd med egenskapene i en e30 og mye effekt.. det er selvsagt smak og behag, men eg kommer nok til å gå over på e34, men må jo ha noe å farte rundt i imellomtiden. tipper rundt 300-320 i motor no
tommyheimberg Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 Hvorfor liker du ikkje e30 med mye hk?, selge m50'n? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
BB454BB Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Skrevet Mai 1, 2013 Tja det er nok bare at den har for kort hjulavstand og er lett å miste kontroll på! dette kommer selvsagt veldig an på sjåføren, men når det sto en orginal m20b25 i bilen så var jo ikkje dette en issue i det hele tatt...ikkje noe problem å skrense litt i 2 giret, men når du plutselig kan trakke an laus i 100kmt + så skal du ha tungen beint i munnen. m50en kan selvsagt selges.. er jo bare å bygge ny det
diohrvik Skrevet Mai 1, 2013 Skrevet Mai 1, 2013 morsom tråd, ser ut som du har bygget et par motorer nå
BB454BB Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Skrevet Mai 2, 2013 hehe det stemmer nok.. det er vel motor nr 3.i bilen no, men er jo ikkje store forandringer enn blokker som ryker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå