mamma Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 har et stort problem med å skifte håndbrekk sko og bremseskjold.. får ikke av hjulnavet. noen som har en lur ide ??? ska det sitte så jevelig ?? kan man bare ta av mutteren og deretter bruke ters ?
Odd-M Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 For å begynne med det enkleste spørsmålet, hva slags bil er det snakk om?
bloppe Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Jeg slet noe jæklig med nav da jeg skiftet hjullager på min (e34), men fikk det tilslutt av med ters og slegge. Men du må ikke ha av navet for å skifte skoene.. er vanskeligere, men går fint med litt prøving og feiling med navet på.
mamma Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 sorry glemmte å skrive det.. e36 318 is !
mamma Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 må ha av navet da jeg skal skifte bremseskjoldet
Are. Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Du må ha slagters for å få av navet. Da tar hjullageret kvelden i samme slengen og må/bør byttes. Uansett trenger du pressverktøy for å få dette sammen igjen. Jeg har byttet skjold på mange biler uten å ta av navet. Bruk vinkelsliper og skjær ut en bit av skjoldet mellom bolthullene hvor calipter skal stå. Da kan du tvinge det over, uten å ta av navet.
Lars89 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Bare å kutte et spor sånn at du kan tre det innpå så slipper du å skifte hjullager. Gjort dette flere ganger selv og det funker helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå