TommyFF Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Hei. Har en e39 jeg skal begynne på når Omegaen min er solgt, med oppgradering til m fangere, 16/9skjerm osv , og vurderer e61 når den er ferdig.(si ifra om du vet om noen som har noe av dette). sannsynligheten er stor for at jeg vil beholde e39 en liten stund når det er gjort, men ønsker å bruke litt tid på å finne ut hva man bør se etter på e61 og hvilke(om det er noen) motor og gir alternativer som er verre enn andre..budsjettet ligger på +- 250.000 da det er oppussing av hus samtidig slik at jeg ikke kan bruke mer akkurat nå. Råd blir satt veldig stor pris på Skal ha bensin utgave
gica Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Flotte biler men det er noen punkter du burde sjekke før du kjøper: - elektriske, spess kablene til glassluka og bakdøren. Ledningene har en tendens til å gå i stykker. -kompressoren til demperputene bak kan ryke grunnet slangen til kompressoren går i stykker og suger til seg drit - frontlyktene elsker fukt - rust på bakluken og nederst på dørene. Rust kan oppstå på taket front ved takrailsene - idrive evt styreenheten kan ryke - og mye mye mer... Les gjerne på e60/e61 tråden under teknisk. Sent from my XT910 using Tapatalk 2
TommyFF Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 likte dårlig mye mye mer punktet :/ får ta en grundig sjekk når jeg kjøper , greit å vite hva man burde se ekstra etter.. takker for et fint innspill, så skal jeg lete opp e60/61 tråden og få mer kunnskap derfra.
PenguiN- Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 E61 er defintivt en bil med mye el-rust feil. Jeg har selv eid en. E60 er faktisk mye bedre av en eller annen grunn. Om du kan avse plassen du mister ved å velge vekk stasjonsvogn!
TommyFF Skrevet Juni 22, 2012 Forfatter Skrevet Juni 22, 2012 bah.. må nok ha stv da jeg har 2 barn. har hatt både sedan og stv tidligere og likte stv mye bedre. merkelig d skal være så store forskjeller på 60 og 61,iallefall mht elektronikk og rust. har en liten research jobb foran meg skjønner jeg. i mine øyne er e60 og e61 rett og slett vakkert,så MÅ ha en uansett har e39 og rust på luke og noe elektronikk tull der også,men heldigvis ikke noe alvorlig. får lese og sjekke nøye før jeg kjøper noe, takk igjen
PenguiN- Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 kjøp iallefall LCI typen (etter f.o.m 2007) da disse visstnok skal være mye bedre når det gjelder E61 De er naturligvis dyrere, men verdien holder seg vel også bedre
TommyFF Skrevet Juni 22, 2012 Forfatter Skrevet Juni 22, 2012 svir vel litt ekstra i lommeboken, men får gå ned på noe av utstyret evt, alternativt drøye til neste sommer for å bruke mer penger
argi520dat Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Deilig bil! Jeg har hatt min i ca 1/2 år. Har hatt vann i antenne i bakluka og røket ledninger i tak/bakluke. Dette har jeg fikset selv ganske enkelt. Anbefales helt klart!
TommyFF Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 godt med positive tilbakemeldinger har falt pladask for e61 så gleder meg vanvittig til å få tak i en
cityhopper Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Har kjørt E61 siden april 2011, utrolig deilig bil. Eneste trøbbel i perioden var kjøleren til servoolja som fikk lekkasje på vei gjennom Sverige i fjor sommer. Har selv to unger, perfekt familiebil for vårt behov.
gica Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Du kan lese litt mer om e60/e61 her http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E60/
TommyFF Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Takk for tilbakemeldinger, og ikke minst link
Simpel Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Har kjørt en 2005 E61 523i siden oktober i fjor, kan liste opp disse utbedringene: Byttet endeledd hs framme, pendelstag og stabstagsforinger foran og bak. (Ulyder, borte nå ) Byttet utetemperatursensor Glassluken bak køddet seg, OK etter elektrospraybehandling (var fukt i bryteren) Byttet en PDC sensor. Hadde feil på antispinn, har fått feilmelding på check control men det har "ordnet seg av seg selv". Ellers har jeg en mulig kostbar feil kommende.. Og den bruker litt olje. Ellers har bilen oppført seg fint, er godt fornøyd med den. Ikke noe rust som jeg har klart å oppdage. Kan heller ikke se noen graverende feil-historikk utav kvitteringsbunken jeg fikk med av forrige eier. Bensinmotor og manuelt gir, velprøvd og enkelt
Tom K Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Min 05 525d står nå inne til rep, turboen lekker og det må byttes noen rør/pakninger, brudd i en plusskabel et eller annet sted i dahbordet som gjør at det meste av elektronikk kutter ut og bilen tapper seg for strøm etter 7-8 timer, har tidligere byttet rør og slange mellom turbo og intercooler, har også byttet "knirkeforinger" bak alt dette har heldigvis gått på garantien, men den plusskabelen er det mulig jeg må dekke selv og det blir ikke billig, dukker det opp flere feil nå så blir bilen levert tilbake til firmaet jeg kjøpte den av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå