Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takker for svar. det var en meget god beskrivelse ja:) har bestilt opp delene så venter bare på og få dem :) vibrerte motoren din ved tomgang? er så mye at dørene mine rister :\

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Min vibrerte mindre etter bytte av motorfester, men ristingen blir jeg nok aldri kvitt da jeg har byttet til singelmassesvinghjul og forsterket clutch. Vil legge til at mitt motorfeste var så defekt at det delte seg i 2 etter demontering. Angrer da litt på at jeg ikke byttet til forsterka motorfester. Girkassefester blir vel byttet neste gang.

Du har vel 150hk motoren som jeg tror skal gå penere og vibrere mindre på tomgang.

Defekt vibrasjonsdemper er en gjennganger på disse.

Skrevet

Jeg skal prøve først og bytte motorfester da di bemerket det på verkstedet at di var dårlige. om d fortsatt vibrerer så blir d bytte av den ja :)

Skrevet

lierbimmer: lurte på en til ting. ang foringer og slik på disse bilene om du vet. di tidlige modellene 1998-2000 var d meget dårlige foringer rundt om. mens på facelift 2001-2005 var det forsterket. Jeg ser på gs i forhold til koed at prisen er meget forskjellig. gs tar jeg jo nesten dobbelt betalt for delene jeg trenger. er det så at det er uoriginale deler? evt at di selger d "gamle" understellet såpass billig? skal bytte alt og vil ikke bytte ut til deler som kun holder kort tid...

Skrevet
lierbimmer: lurte på en til ting. ang foringer og slik på disse bilene om du vet. di tidlige modellene 1998-2000 var d meget dårlige foringer rundt om. mens på facelift 2001-2005 var det forsterket. Jeg ser på gs i forhold til koed at prisen er meget forskjellig. gs tar jeg jo nesten dobbelt betalt for delene jeg trenger. er det så at det er uoriginale deler? evt at di selger d "gamle" understellet såpass billig? skal bytte alt og vil ikke bytte ut til deler som kun holder kort tid...

Har ikke hørt noe om at de gamle er dårligere. Har du noe fakta som backer opp dette? Har pre-facelift selv.

koed er gode på priser og kjøper mye fra dem. Du får orginaldeler hos koed også om du søker det opp. Trykk på "handlekurv" på koed.no så kan du søke opp orginaldeler.

Jeg kjøper stor sett uorginale og forsterkede deler når jeg først skal bytte.

Tenkte prøve å handle fra disse neste gang. http://www.bavauto.com/shop.asp

Skrevet

Samboeren sin 320D vibrer også VELDIG mye. Har hørt snakk om at injectorene kan bli svært dårlige med tid og stunder = vibrasjon..?

Skrevet

min har som sagt motorfester som er noe dårlige den vibrerer noe helt forferdelig på tomgang men med engang jeg rører gassen merker jeg det ikke. vibrasjonsdemperen er også en ting som ofte går på disse. bør også skjekke eksosen fra turbo og ned, den kan bli noe dårlig slik at den ligger i karoseriet(meget vanlig i følge bmw tromsø)

Skrevet

http://www.tv2.no/underholdning/broom/b ... 1999-2005/

lierbimmer: om du leser hva kan skriver, om han har rett eller ei vet jeg jo ikke. men er mange som jeg kjenner som eier di tidligere versjonene av e46 og di er søkk plaget med understellet som ryker d noe hele tiden. Jeg betaler gjerne 4-5000,- ekstra for deler som er "forsterket" så om det er forskjell fra koed\gs så er jeg intresert i og vite det:) la samme delene på koed og da kom det på 4800,- totalt, mens gs var det 9940,- for alt. syntes det var så stor pris forskjell at det var verdt og spørre her inne.

håper noen vet!

Skrevet

kan ikke si jeg har hatt de store problemene med forstillingsdeler som har tatt kvelden på min. men er ikke dette typisk på alle bmwer når de har rullet 200 000+?

gs er overprisa i mine øyne. om du kjøper deler fra koed med samme bmw delenummer som fra gs så er delen den samme.

har kjørt snart 40 000km siden jeg kjøpte den og har nå rullet snart 230 000km.

dempere og fjærer er en annen historie. her var det 4 forskjellige dempere og fjærer på bilen da jeg kjøpte den + at begge fjærene bak var knekt! så dette har garantert hvert et svakt punkt.

jeg byttet til bilstein og eibach rundt om og er kjempefornøyd med de.

tårnlager bak var helt ferdige så disse burde man kjøpe forsterket. gs selger disse.

men sjekk ut bavaauto.com så har du et godt utvalg at forsterkede deler og bærebruer der du kan bytte kulene uten å bytte hele armen.

Jeg bytter aldri ut deler med mindre de er defekte eller har behov for deler som krenger mindre.

husk at stivere foringer kan føre til mere vibrasjon så gå for "street" og ikke "race" foringer

Skrevet

Har faktisk samme problemet med vibrasjon på min. å stemmer det med tårnlagrene bake det ene var helt ferdig så monterte inn forsterka lagre med en gang. har og trua på at det er motorfestene som er dårlige så skal bytte disse. blir spennende å høre om du blir kvitt vibrasjon på din når du bytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...