Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde gått fot stage 2 hos trf racing :)

Mye demontering for å kontrollere turbo ?

Sykt billig den ebay turboen. For håpe det er like bra som det virker !!

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det var litt styr for og kontrollere turbo.. måtte ta av en kjøleslange for og komme til, i samme slengen fikk jeg byttet kjølevann, kanskje like greit det :) kontrollerte forfra. alt av deksler måtte av, inkl kjølevifte til radiator... :)

• 2 weeks later...
Skrevet

hei, turboen er ankommet tromsø ja, men enda ikke fått noe hentelapp på den! må nok vente til over påsken... gleder meg stort til og se hvordan den er :) har foresten fåttinstallert navigation pro på bilen nå :) denne ble braaaa :)

• 2 weeks later...
Skrevet

fått turboen. og den er ny! enda ikke fått sammenlignet med den som står på bilen enda. tenker jeg bytter denne så snart jeg får mulighet :)

Skrevet

siden ingen i hele verden har noe DIY på hvordan man bytter turbo på en 320d, så kanskje jeg kunne være den første? har lest litt på nøyaktig hvordan det gjøres, for det er forferdelig trangt der. skal få byttet denne i helgen

Skrevet

Har ikke hatt av turboen, men bytta DP på min og du må av med deksel under fronten for å komme til eksos-siden så jeg ville begynt i den enden. Må sikkert av med luftfilterboksen også så beregn god tid på å pelle av tjafs :P

Husk og sjekk veivhusfilter samtidig hvis det ikke er gjort nylig.

Skrevet

takker for svar. har merket med en ting som er litt gunstig og få med seg når man skal bytte. Turboen må skrues av fra luftfilter boksen igjennom 3 propper man tar av rett og slett for og komme til. Jeg har heldigvis ordnet meg med bukk på lørdags formiddag og har beregnet resten av dagen på det. skal jo være nøye. Veihusventilasjonen min ble byttet sent i høst(til vinter versjonen) og nylig sjekket denne ved servicen jeg nylig tok på bilen. Ser også at det står man burde bytte olje på bilen når turbo taes. Har kjørt ca 250mil etter olje skift så bytter ikke olje da?

Skrevet

men er jo greit med en DIY over nøyaktig hvordan man gjør det da? med bilder og forklaring så neste man bare kan spasere igjennom byttet. skal se om jeg får tak i et brukbart kamera.

Skrevet

Fant en oppskrift som ser brukbar ut:

Remove:

-Engine covers

-MAF

-inlet pipe

-Airbox cover

-Air Con Compressor

-Alloy air con compressor mount/belt tensioner

-Exhaust downpipe/cat (just makes things a little easier)

Note:

with the airbox cover and air filter removed you should so 3 round gromits in the bottom of the air filter housing/rocker cover,

remove the 3 gromits and gentle push the alloy cover beneath where the gromits were downwards untill it can be removed,

you will now see the 3 12mm multi hex bolts that secure turbo to manifold which will need to be removed after oil feed pipes(which i removed from the engine block rather then the turbo itself)

Once i had the old unit on the bench i then changed both oil feed pipes over to the new unit,

i struggled getting the turbo back into place but found it was easier if i removed the outer downpipe stud from the turbo,

i completed removing and refitting the turbo in 1hr 30mins and all i have to do tomorrow is continue cleaning all oil from turbo pipes,intercooler and E.G.R valve, change engine breather on top of airfilter housing/rockercover (main cause of turbo failure on this engine) and obviously new engine oil and filter and then its good to go.

Skrevet

takker for svar, meget nyttig ha få raske tilbakemeldinger det liker jeg godt :) over til svaret. må man virkelig ta av A\C kompressoren? det står gass på den og vil til nød og neppe ta av den. står det fleksirør til den? er det mulig og demontere den slik at man kan plassere den litt til sides slik at man kommer inn? vidre tror jeg stort på morgen dagen og turbobyttet. gleder meg litt til og få bort den stygge lyden, håper den går bedre enn nå :)

Skrevet

hei. da har jeg endelig knødd meg til og fått byttet turboen. og vil bare si at det var en temmelig stor operasjon vil jeg si. mobilen min gikk selvfølgelig tom for strøm i under jobben så ble ikke noe DIY til dere, dette beklager jeg. men kort sagt måtte dette ut:

-A\C kompressor

-alt av deksler i motorrom

-luftfilter (inne denne er det 3 hull slik at man kan skru av turboen derifra)

-holder til coupè filter

-begge dekser under.

-eksos\downpipe og partikelfilter.

-inn og ut oljen til turboen

e56f6ixqz7mdsa8eiixx.jpg

turboen la meget trangt til og var vanskelig og få av downpipen, men jeg fikk til :)

bemerk dere at den turboen jeg kjøpte på ebay ikke er en original garrett turbo, men den har kulelager og virket solid ikke noe kina kopi iaffal.

har et spørsmål til dere der ute, turboen fungerer fjell og ladder meget fint slik den garrett turboen gjorde bare bedre, men har en spool up lyd spesielt når bilen er iskald. men hører TYDELIG at turboen spooler up, men når bilen er varm hører jeg den nesten ikke. Lurer på om turboen skal gå seg noe til? fant det litt merkelig.. noen som vet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...