///FredriK.S Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Hei. Har hatt et problem med bilen som har vært der siden dag 1 jeg kjøpte den. En ting er at radio signalene er søppel. Eneste som Faktisk funker er P2. men problemet med radioen har ikke noe å si for min del Det andre er at i rundkjøringer (venstre svinger) Så detter lyden ut på høyre side i bilen ut. Svinger kjapt høyre-venstre så fungerer lyden som regels igjen frem til neste rundkjøring Midtbassen i passasjerdøra høyre foran virker som å ikke alltid fungere heller. Den virker kun en gang innimellom. Har 16x9 skjermen foran (ettermontert av tidligere eier) Tok ut spilleren for en stund siden får å se om det var noe galt å se, men det er ok ut. Men det ser ut som ledningene inn på spilleren har blitt loddet? (er krympestrømper over hver enkelt ledning som kommer inn) Dette er vel ikke orginalt? Lurer på om dette er feilen, så skal til uka ta ut spilleren igjen, sette på musikk og bevege på ledningene og se om det skjer noe med lyden Det jeg da lurer på, kan det være andre feil? Har det tidligere vært noen problemer med disse spillerene? Si hvis det f.eks er dårlig kontakt på den ene høytaleren i fordøra, dette kan vel ikke gi forrstyrrelser videre? Setter stor pris på innspill her om noen vet om noe, eller har vært borti noe lignende - Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Stor sjans for dårlig kontakt. sjekk akkurat det du beskrev her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 Tokk ut spilleren har om dagen, prøvde å spille av en sang, og bevegde på ledningene, men er akkurat slik som det skal være. hmm. Hvis det er dårlig kontakt på en høytaler, det vil ikke gi forstyrrelser til andre høytalere, vil det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Mulig det enten sitter i døra, eller i kontakten til døra. stortsett så skal det ikke påvirke andre høytalere, men det kan forkomme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 Får ta av dørtrekket en dag da. dritt lei nå. Hadde vært kjekt å fått fiksa det før gatebil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Burde ikke være den største jobben å finne ut av dette. Men skjønner om det er fordi man har lite lyst til å holde på med feilsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Såvidt jeg forstod er det original navigasjon som er montert, og da er det ingen lydsignaler frem til skjermen. Alt av lyd blir behandlet av radiomodulen bak i bagasjerommet. Om navigasjonen er ettermontert fra scratch (altså at den ikke hadde 4:3-skjermen fra før) vil det mest sannsynlig ligge en en kontakt med masse ledninger inn/ut løst bak skjermen, du kan også forsøke å rikse på dette. Nå vet jeg ikke hva du spiller lyden med, men om du kobler deg direkte inn til radiomodulen med signalene vil det kunne eliminere en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Ettersom det jeg har forstått så har det ikke vært navi på den tidligere i det hele tatt. Cd skifteren er heller ikke koblet opp ser jeg, da jeg prøver å bytte kilde står det "non tape" Verksmester på jobb mente at man muligens må programmere om hvis man har ettermontert 16x9 skjerm/ cd skifter? Så den eneste måten jeg får spilt av egen musikk på da, er at jeg har kjøpt meg en FM-sender som kobles til mobilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Man må ikke programmere for at dette skal fungere. Man kan for all del programmere, men det vil ikke bli noen forskjell. Slik det var originalt i bilen var at lyden kom fra radioen foran i bilen, og derfra ut til høyttalerene eller bak til en forsterker (om bilen har dette) og derfra utifra til høyttalerene igjen. Når man monterer navi er det en egen radiomodul som monteres bak i bilen. I forbindelse med dette legges det en kabel fra "iso"-tilkoblingen foran og til modulen bak, og da går signalene plutselig fra modulen bak, gjennom kabelen som går foran i bilen og så til høyttalerene gjennom de eksisterende ledningene. Om bilen har forsterker går de tilbake igjen til bagasjerommet, altså gjennom hele bilen to ganger. Når det er CD-veksler fungerer dette også på samme måte, så da kan signalene gå hele fire ganger gjennom hele bilen. På grunn av dette er det rom for feil som du sikkert skjønner. Er det liv i CD-veksleren din? Kan du høre den snurre? Tror igrunn det uansett det muligens er noe galt med CD-veksleren. Jeg tror den skulle kommet opp uansett, da det kun er lydsignalene man gjør noe med når man ettermonterer, og hadde noe vært feil der hadde du fått den opp, men uten lyd. Når man ettermonterer navi på e46 må man bytte antenneforsterkeren. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg gjorde ihvertfall dette, og hadde ikke noen problemer med radioen. Det kan uansett være noe å sjekke opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Ok, det ble litt mere jobb en hva jeg trodde.Jeg har lest litt for dårlig i tråden og ikke fått med meg alt. så for meg vanlig spiller med ledninger ut til elementene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Cd veksleren fungerer (hører lyder fra den) Og den mater inn cder også. Nå er jeg ikke helt sikker på om det er forsterker i den. Men så da kan det være feil koblet bak på spiller, ut fra forsterker, og radiomoduel. eventuelt kabel brudd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå