Gå til innhold

Ny bil på g :)

Fhaugland
 Share

Anbefalte innlegg

Kvifor gjekk handelen i vasken? Er det ikkje berre å finne og reparere feilen på bilen og so henter du den hjå forhandleren att?

Bilen skulle jo være strøken, noe den langt fra var. I hvertfall fra mitt synspunkt. I tillegg var det masse småfeil på bilen. Jeg fikk bilen noe billigere pga dette. Men når bilen i tillegg fikk problem med det elektiske på vei hjem følte jeg at det ble for mye. Hvertfall til feilen er funnet.

Blir jo litt oppgitt når en reiser langt for å kjøpe en bil og den ikkje er som en forventa.

Siden jeg drar på ferie nå til helgen synes jeg det var mest ryddig å annulere kontrakten for så å gjøre en eventuell ny deal når eller om feilen blir funnet og utbedret.

Men når det er sagt var det en flott bil og overaskende komfortabel med tanke på bredden på dekk og hvor lav den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor gjekk handelen i vasken? Er det ikkje berre å finne og reparere feilen på bilen og so henter du den hjå forhandleren att?

Bilen skulle jo være strøken, noe den langt fra var. I hvertfall fra mitt synspunkt. I tillegg var det masse småfeil på bilen. Jeg fikk bilen noe billigere pga dette. Men når bilen i tillegg fikk problem med det elektiske på vei hjem følte jeg at det ble for mye. Hvertfall til feilen er funnet.

Blir jo litt oppgitt når en reiser langt for å kjøpe en bil og den ikkje er som en forventa.

Siden jeg drar på ferie nå til helgen synes jeg det var mest ryddig å annulere kontrakten for så å gjøre en eventuell ny deal når eller om feilen blir funnet og utbedret.

Men når det er sagt var det en flott bil og overaskende komfortabel med tanke på bredden på dekk og hvor lav den er :)

Må forsvare både bil og forhandler litt. Bilen er gammel og ombygd, så noe plukk er det, men det er mye som også er bra med bilen.

Jeg forstår godt at trådstarter er skuffet over å ha lagt så mye jobb i kjøp av bil, men noen ganger har man uflaks. I dette tilfelle så var det små ting som for en mekaniker vil være bagateller, mens for en som ikke skrur selv virker værre enn det er.

Vi fikk også skrudd ned prisen kraftig utifra prisforlangende. Dessverre er dette blitt en belastning for både forhandler og eier, ettersom det er dukket opp problemer som begge parter ikke har vært kjent med. Problemer som med mye uflaks har dukket opp blant annet på vei hjem med kjøper bak rattet. Det er klart at trådstarter/kjøper blir deprimert av dette, men det skal jeg love deg at vi også blir.

Problemet som du erfarte på vei hjem var en defekt dynamo (den er nå byttet og en ansatt hos meg skal testkjøre bilen i 2-3 dager for være helt sikker på at alt annet er i god stand)

Vi har ikke lyst på å sende fra oss biler som ikke lever opp til hva som forventes, men dessverre for meg og mitt firma http://www.altibil.as ,så kan det til tider ikke unngås da vi vektlegger sportslig bil i vårt sortiment. (Vi har ikke råd til å ha kun nye dyre sportsbiler, så med mye "godt brukt og gammelt", så vil det før eller senere dukke opp uheldige situasjoner som dette. Sånn er det dessverre med bruktbil.)

Jeg må også få si at trådstarter er en kjernekar som har vært meget ryddig i sin del av denne saken.

All ros til deg for det. Jeg føler at begge parter har vist god forståelse og har hatt og har fortsatt en god dialog.

mvh jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa at bilen ikke var strøken, hva mener du med det? jeg har planer om og muligens kjøpe denne bilen men det er et stykke å kjøre bare for og se på den, hvis det er noen betydelige småting så hadde det vært koselig om du sa hva det var slik at jeg var klar over det før et mulig kjøp. takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa at bilen ikke var strøken, hva mener du med det? jeg har planer om og muligens kjøpe denne bilen men det er et stykke å kjøre bare for og se på den, hvis det er noen betydelige småting så hadde det vært koselig om du sa hva det var slik at jeg var klar over det før et mulig kjøp. takk.

EDIT:

Jeg ser at FHAUGLAND i et tidl. innlegg hevder at jeg har sagt bilen var strøken. Det stemmer ikke og det vet du selv, Frode :)

Jeg forstår frustrasjonen din, men jeg har aldri sagt at bilen er strøken. Jeg er svært sparsom med den betegnelsen når det kommer til bil.

Om du er seriøs synes jeg du skal ringe oss. Vi går alltid nøye over bilen med kunde på tlf og nevner absolutt alt vi kan se og vet om før fremmøte.

Alle har forskjellig syn når det kommer til tilstand på bil og vi vil snakke samme språk også når kunde står i våre lokaler, derfor har vi konsekvent gjort dette siden oppstart.

Uansett hva slags type bil, så er det dog til tider delte meninger..

Noen blir positivt overrasket, noen godtar normale bruksslitasjer fordi det er bruktbil de skal ha, mens andre forventer at en 2000 mod. helst skulle luktet "nybil" og vært uten en eneste ripe.

Her er folk veldig forskjellig og det er en utfordring for alle bilforhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...