Gå til innhold

Min "nye" 2004 E60 520i ESS Kompressor


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Ville bare legge ut et bilde og litt info om nye bilen min, som ble kjøpt for en uke siden. Har alltid hatt Audi, men denne gangen ble det Bmw for å prøve litt annet.

Bilen har ifølge info gått rundt i Trondheim. Bilen er også tidligere premiert med 2nde plass for Modifisert BMW på BMW Dagene på Våler 2008.

Om noen har info som er kjekt og vite om bilen eller tidligere eier tas dette imot med takk. Tenker ikke på noe spesielt.

Kommer ifra tidligere bil der jeg monterte fullt Focal Power rundt hele, så synest lyden i denne er temmelig slapp iforhold, ivertfall når det bare er standard stereo uten forsterker bak og med kun 6 høytalere. Blir oppgradert litt etterhvert.

Kommer flere og bedre bilder, bare været blir bedre.

31478810151043548906210.jpg

Info om bilen:

-Rulla 102.000km og fullt service hefte

-Lyst skinn interiør, med valnøtt(?) farget lister

-Cruise

-Regnsensor

-Varme i ratt

-Div annet utstyr

Ettermontert:

-ESS Kompressor kit, dynokjørt til 243hk på hjula ifølge papir.

-20" Work hjul

-H&R Senkefjører

-M-tech rundt heile

-Led skiltlys

-Led i ringer i frem lykter

Skal gjørest:

-Led i interiør (bestillt)

-Lamin-x på lykter (bestillt)

-Earthquake SWS-8" under setene (bestillt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner. Er ivertfall veldig fornøgd med den, liker draget i den godt, den er veldig godt vedlikeholdt, og er veldig strøken.

Eneste jeg kan sette fingern på, er at lakken har flasset litt på holderne til begge speilene. Dette er standard alu + lakk reaksjon, så må få rettet opp i det. Ser også jeg mangler et lite deksel i taket der SOS knappen plager og vere, nå er det bare et hull der. Noen som veit hva som skal vere der, og delenummer på det?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner. Er ivertfall veldig fornøgd med den, liker draget i den godt, den er veldig godt vedlikeholdt, og er veldig strøken.

Eneste jeg kan sette fingern på, er at lakken har flasset litt på holderne til begge speilene. Dette er standard alu + lakk reaksjon, så må få rettet opp i det. Ser også jeg mangler et lite deksel i taket der SOS knappen plager og vere, nå er det bare et hull der. Noen som veit hva som skal vere der, og delenummer på det?

Takk

Jeg la ved denne delen når jeg solgte bilen til ss performance:)

Hadde ny:) Spør de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner. Er ivertfall veldig fornøgd med den, liker draget i den godt, den er veldig godt vedlikeholdt, og er veldig strøken.

Eneste jeg kan sette fingern på, er at lakken har flasset litt på holderne til begge speilene. Dette er standard alu + lakk reaksjon, så må få rettet opp i det. Ser også jeg mangler et lite deksel i taket der SOS knappen plager og vere, nå er det bare et hull der. Noen som veit hva som skal vere der, og delenummer på det?

Takk

Jeg la ved denne delen når jeg solgte bilen til ss performance:)

Hadde ny:) Spør de!

Hei og takk for at du bytte den inn hos SS slik at jeg fikkmeg en god bil ;)

Er veldig fornøgd med bilen, og måten den har blitt behandlet på. Ser att den har blitt tatt vare på.

Fikk med døet par esker med orginal deler osv, så den biten ligger nok da oppi en av de, så fårta en lite leite runde :)

Er de noen annet med bilen du har gjort eller vil sette fingern på, så bare å nevne det, greit og vite mest mulig historie om den. Både negativ og positivt. :)

Takk til alle dere andre for kommentarer, artig og høre. Kommer en del flere bilder, men været har vert litt bob bob, så må få tatt en vask og finne en plass og knippse litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen var vel en av de første E60'ene på bimmers, og første eier het visst "hoegtor" hvis jeg ikke husker feil..? Denne var i alle fall en av E60'ene vi andre på forumet "målte oss opp imot" og hentet inspirasjon fra etterhvert som de kom flere E60'er på forumet, rundt 2005 - 2006.

Hvordan virker motor, gir og drivverk på denne? Ser at den i forhold til alderen ikke er kjørt særlig langt, men den har jo samtidig kjørt i nærmest alle år med kompressoren montert (forutsatt at den ikke har vært demontert underveis?). Er uansett en lekker bil du har kjøpt deg, og Works felgene ville jeg passet ekstra godt på - de koster skjorta og mer til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bærer ikke et fnugg av preg at kompressor har vært montert siden 2004,

Jeg gjorde ikke mye med den i mitt eie :

- Led Skiltlys

- Ny styrevinkelsenssor (12.000kr) 1x1 cm følere i rattet:P Fikk billigere pris men ja d kostet skjorta!

- Plugger + coil litt før 100.000

- Olje regelmessig, byttet nylig på 99.500 så det du ser i dashen stemmer ikke, kan hende ss nullstilte den også

- Regelmessig behandlet skinnet innvendig

- Nypolert før salg (Soso quality men)

- Måtte programere om hjernen til den etter jeg var inn pga styrevinkelsenssor (Om du evt må på verksted av en eller annen grunn å de rører hjernen, da må du sende den til ESS- Og gi klar beskjed om hvilken bil, girkasse etc det er så må de SPESIFISERE omprogrameringen MANUELT. (den de har koda på forhånd funker ikke)

Det eneste jeg vet som er litt soso er:

- Belgene framme på demperne må vell evt gjøres no med(jeg tenkte bare shit la gå til demperne blir ødelagte å bytter hele greia)

- En bitteliten rust flekk på ene hjulbue bak

- En bittttttttteliten bulk på leppa bak (kalles det leppe?:P) Følger med ny lakkert, men er noen riper i den fra forrige eier (evt lakkere på nytt)

Husker ikke noe annet i farta :D

Dødsfin bil, dama ville at jeg skulle beholde E60n over M3n ANY DAY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info :) Har lagt merke til mesteparten av de "feila" du oppnevnte, skal nok få tatt tak i det en gang. :)

Oljeskifte telleren står nå på rundt 4300km, når er det normal og skifte olje på disse? Har funnet en guide på å nullstille denne selv, så får prøve på det.

Fant også det plastikk dekslett, i en konvolutt, så bytter ut denne ikveld.

Ser det er litt steinsprut på panser, såg også det fulgte meg to flasker med lakk og klarlakk, er det dumt og bruke dette på stein sprut? Kommer det til og bli veldig synlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok kjøpt justerbart senkesett etterhvert, så da blir demperne byttet. :)

Den "leppa" du tenker på heter diffuser ;) Ser den jeg fikk med har hull til hengerfeste, er det orginalt med sånn hull, eller kommer det kun på de med hengerfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...