Gå til innhold

ABS/ASC lyser - verksted tok diagnose, men finner ikke feil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ABS/ASC lyser.....og har lyst en god stund. I begynnelsen lyste de bare noen ganger når jeg skulle ut å kjøre, men nå lyser de konstant. Tenkte det var en sensor og hadde bilen inne på EU nå. De tok diagnose, men fikk ikke opp hva det var. De snakket noe om styreenheten, er dette "hjernen"? Vil tippe på at det er en sensor som er gåen....og vil nødig bytte mer enn det som trengs. Hva tror BMWguruene der ute? NB, dette var ikke et BMW verksted - vanlig bilverjksted som også tar EU-kontroller.

Skrevet

Er det manuell girboks på den?

Gjetter på defekt ABS styreenhet. Var et problem med disse da de sto i mottorrommet på de tidligere modellene. Tålte ikke varmen, så på nyere modeller (for E39 gjelder dette facelift fra 2001) står ABS-modulen innenfor hanskerommet og fikk i tillegg rene sølvloddinger. Fikk min byttet til en brukt, hadde problemer med ASC og ABS-lampe, speedometer ute av funksjon og nødmodus på girboksen (steptronic). Skiftet ABS-modul, og vips var alle funksjoner tilbake.

Skrevet

Gjetter på defekt ABS styreenhet. Var et problem med disse da de sto i mottorrommet på de tidligere modellene. Tålte ikke varmen, så på nyere modeller (for E39 gjelder dette facelift fra 2001) står ABS-modulen innenfor hanskerommet og fikk i tillegg rene sølvloddinger. Fikk min byttet til en brukt, hadde problemer med ASC og ABS-lampe, speedometer ute av funksjon og nødmodus på girboksen (steptronic). Skiftet ABS-modul, og vips var alle funksjoner tilbake.

Min er 08/2003 og jeg har ABS styreenheten i motorrommet, sitter på høyre dempertårn.. :)

Hadde jeg vert det ville jeg heller dratt på et BMW verksted og lat dem ta en diagnose. Slike "Uiversal-testere" kan en ikke altid stole på..

Mulig bmw kan finne feilen, og de vet kanskje noe om problemet i tillegg. :)

Skrevet

Min er 08/2003 og jeg har ABS styreenheten i motorrommet, sitter på høyre dempertårn.. :)

Hadde jeg vert det ville jeg heller dratt på et BMW verksted og lat dem ta en diagnose. Slike "Uiversal-testere" kan en ikke altid stole på..

Mulig bmw kan finne feilen, og de vet kanskje noe om problemet i tillegg. :)

Hmm, merkelig! Fikk beskjed fra en bmw-forhandler om at problemet var fraværende på de nyere modellene på grunn av at el.boksen til ABS-pumpa er flytta inn i hanskerommet.. Men mulig de mente E60/61. Iallefall er ABS-modulene på facelift-modellene loddet med ren sølvlodd, siden dette var et stort problem på disse bilene.

Støtter diagnose hos merkeverksted, prøvde en universal OBDII-leser på min og fikk kun opp feilmelding "main ABS sensor". Ingen andre indikasjoner på hvor feilen lå. Noen minutter med diagnosetesteren og feilen var avdekket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...